dinsdag, september 09, 2008

Wilfried, de renner

Ollie heeft gisteren via de comments a walk in memory lane gemaakt. His, mine, and all of our friends'...

Wilfried is niet alleen van en voor ons, maar voor gans Aalst en omstreken een stukje geschiedenis, folklore in zekere mate. Waarschijnlijk heb ik er ooit wel al eens over geblogd hier, maar dat kan mij niet schelen, ik doe het lekker opnieuw. En over lekker gesproken, hij heeft nog steeds de beste ballekes van het land, gehaktballekes welteverstaan.

Wilfried Wesemael was een goed renner, maar geen winnaar. Hij heeft haast geen wedstrijden gewonnen. Ja, Kuurne-Brussel-Kuurne, of een etappe in de Ronde van Spanje. Als een Belg de dag van vandaag daar een rit wint, kraait iedereen victorie. Wilfried was een knecht, de superknecht zelfs van Jan Raas. In 1979 was hij gedurende een bepaalde periode outstanding en won hij zo maar eventjes de Ronde van Zwitserland. Probeer dat vandaag maar eens te vatten. En diene mens bakt nu gewoonweg frieten op de Hopmarkt van Aalst!!! Met verve!

Ik ben daar gedurende 10 jaar van mijn leven toch wel twee keer per week mijn calorieën gaan binnenpakken. Een pak met ballekes in tomatensaus, en als ik honger had nam ik er nog een bicky en twee vleeskroketten bij.

Ollie, bedankt man, je hebt me inspiratie gegeven voor niet minder dan 4 blogs! En honger, veel honger krijg ik er ook van!

6 Comments:

At 10 september, 2008 14:04, Anonymous Anoniem said...

Geeren gedoon, kameroot. Ik weet nog hoe plezant het 15 jaar geleden was om te lachen met die losers die naar den oké om frit gingen...

 
At 10 september, 2008 14:17, Anonymous Anoniem said...

Als ge nog eens gaat moet ge hem trouwens eens vragen hoe het in München was in 1972 (18de in de 4000 meter achtervolging en 12de in de 4000 meter ploegenachtervolging, samen met Leon Daelemans, Roger De Beukelaer en Alex Van Linden).

 
At 10 september, 2008 14:18, Anonymous Anoniem said...

Of heb ik nu één van uw blogs verkloot?

 
At 10 september, 2008 14:58, Anonymous Anoniem said...

Ollie heeft gegoogeld

 
At 10 september, 2008 17:10, Anonymous Anoniem said...

goddomme, den OKe, waar is den tijd.

 
At 12 september, 2008 15:11, Anonymous Anoniem said...

Beste ballekes aller tijden waren echter te verkrijgen bij Den Herman... no discussion !

 

Een reactie posten

<< Home