zondag, september 14, 2008

Wilfried, het idool

Na het verschijnen van mijn blogje over Wilfried, enkele dagen geleden, stuurde de heer Ollie mij onderstaand artikeltje toe. Het beschrijft eigenlijk het karakter van Wilfried Wesemael en hoe hij zijn overwinning in de Ronde van Zwitserland 1979 behaald heeft. Heel mooi en ontroerend tegelijk.

Vooral dat laatste zinnetje over die leiderstrui...

Ik stel me vaak de vraag wat renners doen met al hun oude truien. Tegenwoordig worden die in verschillende exemplaren gemaakt, maar vroeger dienden de renners een ganse ronde met dezelfde trui te rijden. Ik verzamel dat soort truien en ik heb dat gedurende jaren, waarschijnlijk tot vervelens toe, subtiel vernoemd toen ik in zijn frituur aanwezig was. Na het natourcriterium van 2007 sta ik op mijn gemak een pak met ballekes naar binnen te spelen als Wilfried plots een tas bovenhaalt met daarin die gele leiderstrui uit de Ronde Van Zwitserland. Voor mij... Ik was groot en klein tegelijkertijd. Zelfs nu nog als ik eraan denk.

En daarom, beste lezertjes, zullen de frieten van Wilfried altijd de beste blijven van de ganse wereld!

3 Comments:

At 15 september, 2008 15:29, Anonymous Anoniem said...

nu nog een tas met de beloofde looptshirts en ge zijt ook nen held rimbaloe.

 
At 16 september, 2008 12:49, Anonymous Anoniem said...

Monsieur Rimbaloe,
Un petit mot de Phil comme promis.
Très belle étape de Philippe. Un group de 17 s'échappa tôt dans l'étape avec Philippe notamment. L'étape était assez vallonnée. Sur la fin, le groupe de tête explosa à plusieurs reprises suite à des attaques, de Phil notamment.Finalement Phil terminait dans le top 10.

 
At 17 september, 2008 10:13, Anonymous Anoniem said...

met een top 10 plaats koop je niets...

 

Een reactie posten

<< Home