maandag, juli 14, 2008

Tour de France

Stijn Devolder mag zijn klassementsambities sinds deze namiddag laten varen. Een rit zal hij echter wel nog binnenhalen. Het verhaal gaat als volgt. De eerstvolgende zware bergrit, volgende zondag, met aankomst op Prato Nevoso, zal hij net vóór de laatste beklimming een aanval plaatsen. Hij zal echter gecounterd worden. De rit nadien zal hij rustig in de "bus" recupereren zodat hij voor het klassement absoluut geen bedreiging meer vormt (zelfs niet voor een top 10 notering), maar dan, beste lezers, woensdag 23 juli, zal hij zich in de Tourgeschiedenis schrijven. De koninginnerit in de Alpen, met aankomst op Alpe d'Huez, zal hij zich aan een monsterontsnapping wagen die op een gegeven moment 15 minuten voorsprong zal krijgen. Als laatste overlever van die vlucht zal hij ook de etappe winnen. Zo staat het althans in de sterren geschreven.

En wij zullen het vanop de eerste rij beleven. We vertrekken dit weekend immers voor ons jaarlijks weekje Tour de France. Jim De Bril hoopt op de fiets wraak te kunnen nemen op mijn toch wel fantastische loopprestaties, maar hij weet niet dat ik de laatste weken als een bezetene getraind heb. Dit jaar zal hij mij niet op een half uur rijden in de cols. Maximum 29 minuten geef ik hem!

Indien nodig ben ik zelfs bereid mijn benen te scheren!

7 Comments:

At 15 juli, 2008 07:16, Anonymous Anoniem said...

Hoe weet Piepoli dat, vraag ik mij dan af...

 
At 15 juli, 2008 11:15, Anonymous Anoniem said...

't is te hopen, wie moet er anders in Aalst winnen ?

 
At 15 juli, 2008 11:39, Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha, en dat zo vroeg op de dag Ollie

 
At 15 juli, 2008 14:31, Anonymous Anoniem said...

De tourwinnaar zal dit jaar ook het criterium op zijn naam mogen schrijven. Eindelijk nog eens een gele trui in Aalst...

 
At 15 juli, 2008 21:22, Anonymous Anoniem said...

Gilberken komt ook naar Aalst, allen op post met de spandoeken!

 
At 15 juli, 2008 22:55, Anonymous Anoniem said...

gilberken met of zonder driewielerken?

 
At 16 juli, 2008 08:33, Anonymous Anoniem said...

tom zou er ook zijn ... om de sfeer op te snuiven

 

Een reactie posten

<< Home