zondag, september 21, 2008

't Is weer van dat

Ik heb ooit eens op het werk mijn MBTI laten bepalen, voor wie niet weet waarover ik nu spreek, dat is een test om je levenshouding en gedragsstijlen te bepalen. Binnen die zogenaamde 16 mogelijkheden, kan je verder onderverdelen en ik, ja onvoorstelbaar, kwam uit op het type "vakman".

Dat klinkt allemaal mooier dan het in werkelijkheid is, want de vakman onderscheidt zich blijkbaar in: moeilijk dingen kunnen afwerken, lak hebben aan regels en procedures, van de hak op de tak springen, enthousiast aan iets kunnen beginnen tot hij iets anders ziet dat hem nog enthousiaster maakt, deadlines nodig hebben om te functioneren (moest mijn ma nu meelezen, ze zou begrijpen waarom ik nooit naar de les ging in mijn studietijd), enzovoort enzoverder.

Hier op deze blog komt dat goed tot uiting. Als ik over mijn loopervaringen schrijf of over de koers (en de Tour), dan komen de woorden als vanzelf. Op een gegeven moment, exact een jaar geleden, had ik er even geen zin meer in, en schakelde ik deze blog enkele versnellingen lager. Tot het enthousiasme dan plots weer kwam met die fotostrips.

Die kutcommentaar van vorige vrijdag over stoppen op hoogtepunt blablabla (ik weet van waar hij komt, dus lig er verder niet wakker van), is eigenlijk wel correct. Ik zit weer in een inspiratieloos moment.

De vakman in mij zegt dat het tijd is voor iets anders. De blograge is voorbij, reeds lang. De bloggers van het eerste uur zijn bijna allemaal uitgestorven of geëvolueerd. Ik ga mijn boel hier opkuisen en start binnenkort een andere site, anoniem, zonder foto's en verwijzingen van en naar mezelf. Vulgair, grof, confronterend, kortom de persoon die ik eigenlijk ben, maar niet durf zijn, omdat mijn MBTI me dat steeds verhinderd heeft!

En het eerste dat ik ga doen is de persoon van die kutcommentaar en plein public afmaken :-)

This is it. Ik barst van enthousiasme!

35 Comments:

At 22 september, 2008 11:13, Anonymous Anoniem said...

Toch nog even wachten tot zondag na het WK .... Gilbert zal zorgen voor de nodige inspiratie.

 
At 22 september, 2008 11:14, Anonymous Anoniem said...

Pas maar op voor het zwarte gat na de glorie dagen. Kijk maar naar Michael Boogerd !

 
At 22 september, 2008 12:36, Anonymous Anoniem said...

Liever een zwart gat dan een bruin gat

 
At 22 september, 2008 12:39, Anonymous Anoniem said...

komaan rimbaloe, nog even doorbijten en ge kunt de pistemarathon meedoen...

 
At 22 september, 2008 12:39, Blogger ayrton_32 said...

Ik volg je blog nu toch al ongeveer 2 jaar en heb nog nooit geen reactie achtergelaten maar voel me nu verplicht om dit te doen.
Laat je niet ontmoedigen door klojo's die zich geroepen voelen om je af te breken, zulke humorloze kakkers kun je missen als een val in volle sprint.
Als de inspiratie verdwenen is dan kun je daar niets aan veranderen.
Als je met iets nieuws wil beginnen laat het dan een site worden over wielrennen en misschien bepaalt over je verzameling wielertruien.
Want dit hebben we gemeen ik fiets ook en mijn verzameling bestaat uit ongeveer 500 truien.
De anderen roep ik op om Rimbaloe een hart onder de riem te steken, want ik ben zeker niet de enige fan.
Succes, en Rimbaloe laat me weten wat je verder gaat doen zodat ik niet in een zwart gat val.

 
At 22 september, 2008 13:02, Anonymous Anoniem said...

Doorgaan godeverdomme !

 
At 22 september, 2008 16:49, Anonymous Anoniem said...

mensen, gelieve te temperen. Ik ken de Rimbaloe goed en ik voel het nu al stinken tot hier

 
At 22 september, 2008 21:13, Anonymous Anoniem said...

da's den ollie dat ge riekt.

 
At 23 september, 2008 07:32, Anonymous Anoniem said...

Excuses, ik was even gaan kakken. Bekijk binnenkort de exclusieve beelden op www.rimbaloeanoniem.be!

 
At 23 september, 2008 10:05, Anonymous Anoniem said...

Alleen voor de Ollie zijn comments moet ge voordoen.

 
At 23 september, 2008 10:08, Anonymous Anoniem said...

En Ollie, zit Maxime in de selectie voor het WK ?

 
At 23 september, 2008 10:19, Anonymous Anoniem said...

Natuurlijk mag Maxime mee, als waterdrager voor kopman Gilbert.

 
At 23 september, 2008 13:50, Anonymous Anoniem said...

Nuyens, en niemand anders, zal zondag winnen

 
At 23 september, 2008 14:06, Anonymous Anoniem said...

Nuyens is een heel sterk renner maar zal net als Monfort tekort schieten.
Enkel Gilbert kan een rol van betekenis spelen in de finale.

 
At 23 september, 2008 16:10, Anonymous Anoniem said...

Gilbert zal niet te kort schieten, die schiet meestal te ver.

 
At 23 september, 2008 16:11, Anonymous Anoniem said...

Ik moet mijn collega van de supportersclub uit Oosterzele gelijk geven. Nick zal winnen zondag!

 
At 23 september, 2008 16:25, Anonymous Anoniem said...

Het liefst schiet Gilbert der in

 
At 23 september, 2008 16:27, Anonymous Anoniem said...

als Nick wint, waar gaat de fuif dan door, in Zwevezele of in Oosterzele ?

 
At 23 september, 2008 16:34, Anonymous Anoniem said...

Philippe liet op zijn site deze morgen nog weten dat hij in super conditie is. Hij heeft een laatste test van 6 uur gedaan en laat weten zondag te zullen meedingen voor de overwinning.
Zonder pech ... Gilbert op het hoogste schavotje.

 
At 23 september, 2008 20:37, Anonymous Anoniem said...

hoed af om het zo lang vol te houden! De artikels waren steeds leuk om lezen en de foto's grappig. Taal is nu eenmaal jouw speelterrein. Laat de commentaar van die verdwaalde familie/wittekerke kijker niet aan jouw hart komen. Laat me zeker de url van de nieuwe site weten. Vergeet de lezers van het eerste uur niet mee te nemen. Ben benieuwd om de ongeremde Geert aan het werk te zien. Evolutie? Kan ik afleiden dat er filmpjes gaan gepost worden?

succes man!

 
At 23 september, 2008 22:41, Blogger pierre du coin said...

Hé tiens. Zou den rimbaloe misschien wel in het echt niet Dimitri Verhulst heten? Is die ook niet verhuisd vanuit Aalst naar een afgelegen boerengat? Is die Dimitri ook niet vies van poep en wijven en de combinatie ervan? Schreef die Verhulst ook niet over een (drank-)wielerwedstrijd? Had die Verhulst ook niet zo'n blog waar hij zelf de comments volschreef?
I rest my case.

 
At 24 september, 2008 07:52, Anonymous Anoniem said...

Het grote verschil is wel dat Verhulst er zijnen boterham mee verdient. Waarschijnlijk is dat ook de oorzaak van de huidige twijfels bij onze waarde vriend: hij is het beu dat hij dat hier allemaal voor niks moet doen. Op zijn nieuwe site kan je beginnen met je Visa-kaart over te typen. Nice one, Rimba!

 
At 25 september, 2008 14:38, Anonymous Anoniem said...

rimbaloe liet mij zopas verstaan indien er 69 comments komen hij toch nog zou verderdoen...
doen we voetjs????

 
At 25 september, 2008 17:31, Anonymous Anoniem said...

OK, laat het ons nog eens over gilbert hebben.

 
At 27 september, 2008 11:32, Anonymous Anoniem said...

gilbert zal zondag opgeven, 't staat in de sterren geschreven

 
At 29 september, 2008 14:18, Anonymous Anoniem said...

ollie, komt u ochtendkaksken nu 10 minuten vroeger nu ge de blog niet meer moet lezen ?

 
At 29 september, 2008 21:53, Anonymous Anoniem said...

rimbaloe is er met het geld van de fortis vandoor...

 
At 30 september, 2008 07:36, Anonymous Anoniem said...

Mijn stoelgang kent een dermate grote regelmaat dat zelfs het lezen van een blog er geen enkele invloed op heeft.

 
At 30 september, 2008 09:33, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe, 't was een leuk grapje, maar begin nu maar weer te schrijven hoor.

 
At 30 september, 2008 10:09, Anonymous Anoniem said...

Zoals je ziet Rimbaloe, je fans van het eerste uur blijven erin geloven ...

 
At 30 september, 2008 12:53, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe stopt met zijn blog, Gilbert verhuist naar Monaco ... waar gaat het naartoe met deze wereld.

 
At 30 september, 2008 12:59, Anonymous Anoniem said...

Paolo bedant voor de mooie koersmomenten. We zullen je missen. Rimbaloe kan je helaas geen eerbetoon meer geven ... of misschien toch ?

 
At 02 oktober, 2008 00:57, Anonymous Anoniem said...

sinds je gestopt bent is Fortis pas echt de diepereik ingegaan. Valt het mee om die verantwoordelijkheid te dragen?

 
At 12 oktober, 2008 18:47, Anonymous Anoniem said...

Proficiat Phil !!!

 
At 13 oktober, 2008 19:43, Anonymous Anoniem said...

vergeet ook de gevallen johan zijnen verjaardag niet. Proficiat johan

 

Een reactie posten

<< Home