donderdag, augustus 02, 2007

Dag 2: beklimming Plateau De Beille

Onder het motto: hoe rek je een verhaal zodanig lang dat je er twee maand over doet om één klein weekje van commentaar te voorzien, hierbij toch mijn poging om het verhaal verder te zetten.

Plateau De Beille was zonder twijfel de zwaarste beklimming uit deze Ronde van Frankrijk: 16,2 km klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 7,9%. Ja, u leest het goed. Dat komt er op neer dat je per 100 meter afgelegde weg een hoogteverschil van 7,9 meter overbrugd hebt, oftewel 1280 meter over de ganse beklimming. Dat is ontzettend veel keer de buikomtrek van Ollie, en wie Ollie kent, begint nu ongetwijfeld te huiveren.

Vooraleer we aan de voet van de beklimming kwamen, dienden we nog enkele kilometers af te leggen op een steenweg zonder fietspad. Op het moment dat we vertrokken begon het lichtjes te druppelen. Enkele minuten later echter gingen de hemelsluizen wagewijd open.

Daar reden we dan. De Bril al fluitend en ik al bevend. Telkens een wagen ons op enkele tientallen centimeters passeerde, voelde ik mijn wielen wegzwiepen. Levensgevaarlijk, althans toch voor mij. Na twee kilometer had ik er genoeg van. Het eerste afdakje dat ik zag om te schuilen, zette ik me aan kant. Daar hebben we gewacht tot het zou stoppen met regenen. Het stopte echter niet.



Na een kwartiertje beslisten we dan toch maar onze weg verder te zetten...

En zoals Annie altijd zong: "the sun will come out, tomorrow", zo was het ook in dit geval. Maar dat lezen jullie uiteraard ook... tomorrow.

10 Comments:

At 02 augustus, 2007 09:04, Anonymous Anoniem said...

De bril mag dan beter rijden. Zijn regenjasje is duidelijk van mindere kwaliteit dan dan van rimbaloe.
Bij de bril trekt het er in en bij rimba loopt het er af. Spijtig dat het geen licht geeft.

 
At 02 augustus, 2007 09:58, Anonymous Anoniem said...

Bij rimbaloe loopt het er altijd af. Bij mij ook. Hihihi

 
At 02 augustus, 2007 10:26, Anonymous Anoniem said...

Nee Wendy, bij jou loopt het er uit!

 
At 02 augustus, 2007 11:59, Anonymous Anoniem said...

een beetje verlies heb je altijd

 
At 02 augustus, 2007 13:41, Anonymous Anoniem said...

zolang het maar niet uit de hand loopt

 
At 02 augustus, 2007 13:42, Anonymous Anoniem said...

Hallo iedereen, iemand zin om te chatten?

 
At 02 augustus, 2007 17:01, Anonymous Anoniem said...

tiens,

waarom zien De Bril's tanden witter dan die van Rimba?

 
At 02 augustus, 2007 17:27, Anonymous Anoniem said...

spermatandpasta, Jim loves it!

 
At 02 augustus, 2007 17:56, Anonymous Anoniem said...

en aan de Rimbaloe zijn gezicht te zien, heeft hij er zopas eens van geproefd!

 
At 02 augustus, 2007 20:41, Anonymous Anoniem said...

Het niveau stijgt hier nog sneller dan op die bergen.

 

Een reactie posten

<< Home