donderdag, augustus 09, 2007

Dag 3: de etappe naar Plateau De Beille

OK, de darmspoeling heeft blijkbaar gewerkt en ik slaag erin om fotootjes te uploaden. So here we go.

Jim De Bril, helemaal aan de voet van de klim. Op dit moment hing er nog geen bloed aan zijn T-shirt.

De ondertussen gepensioneerde Axel Merckx. Op het moment dat hij me passeerde, reed hij op zijn gemak naar boven, op ongeveer een kwartier van de leiders. Zijn hartslag kan niet meer dan 140 geweest zijn. Ik bedank hem voor alles en moedig hem aan, waarop hij me volkomen negeert en zijn weg verder zet. Ook daarvoor bedankt Axel.

Vinokoerov op een interessant moment in zijn carrière. De dag ervoor had hij de tijdrit gewonnen, deze etappe zou hij een half uur aan zijn been krijgen en de dag nadien zou hij wederom winnen. Ondertussen weten we allemaal hoe dat kwam.

Tommeken, Tommeken, met de vingers in de neus rustig in de bus. Die bus reed trouwens enorm traag en breed uitgesmeerd over de weg. Die vage plek vooraan de foto is een valhelm die de moeite niet wou doen me te ontwijken. Ik kwam nochtans van rechts.

Net na de bus in de volgwagen van Quick-Step... Wel vreemd dat Lientje na de rit met de mannen van Lotto mocht meerijden. Op zich kan ik het hen niet kwalijk nemen: na twee weken droog te zitten, zijn er ergere dingen dan een ritje met Lien Van de Kelder. Lien vraagt me trouwens het IP adres door te spelen van alle mensen die nog in haar naam comments plaatsen op deze blog. En als Lien me iets vraagt, dan spring ik uiteraard...

De ploegbussen bevonden zich aan de voet van de klim, dus na de rit dienden de renners de berg weer af te dalen. Ik mij dus supersnel een klakje gekocht en laten signeren door de immens sympathieke Oscar Pereiro, ongekroond winnaar van de Tour de France 2006.

Wie zien we daar plots opduiken aan de ploegbus van Quick-Step? Een duidelijk niet in de beste conditie verkerende Paolo Bettini die zijn ploegmaats een hart onder de riem komt steken. Snel een fotootje genomen samen met De Bril en aan beiden wat tips gegeven om van hun overgewicht verlost te geraken. Zo ben ik: als ik iemand kan helpen, doe ik dat uiteraard heel graag.

3 Comments:

At 09 augustus, 2007 10:37, Anonymous Anoniem said...

Dat is dan 2 x na elkaar dat Axel jou negeert. Foei Axel !
Mooie foto's trouwens ! Hopelijk krijgen we nog meer te zien de komende dagen ... misschien van een andere Belg ... in een franse ploeg ... zonder puisten tegenwoordig ...

 
At 09 augustus, 2007 11:37, Anonymous Anoniem said...

Hoe waren de mossels ? Niet te droog ?

 
At 09 augustus, 2007 15:46, Anonymous Anoniem said...

Haal Lien gewoon uit de kelder en zet ze op het net. Nadien misschien op zolder?

 

Een reactie posten

<< Home