vrijdag, september 29, 2006

Jim must die

De foto hiernaast beeldt de zogenaamde "Drie Gapers" uit, in Oostende. In feite zijn dit twee immense doorgangen naar het strand en de derde gaper dat ben jij, althans in de volksmond. Dit is waar morgen voor mij (hopelijk) de finish zal liggen van de halve marathon van de kust. Een verwoed loper ben ik absoluut niet, daarvoor ben ik veel te lui en bovendien eet ik graag veel en vet. Toch ben ik, zoals zovelen, enkele jaren geleden via een start-to-run cursus, beginnen inzien dat joggen eigenlijk wel leuk kan zijn en ondertussen heb ik een "redelijke" conditie opgebouwd. Een van mijn makkers op het werk, die ik om privacyredenen hier Jim De Bril zal noemen, doet recreatief aan kwarttriatlons en heeft dus in principe een mooie algemene basisconditie. Enkele maanden geleden heeft hijzelf ook deelgenomen aan een halve marathon. Sindsdien hangt zijn eindtijd in grote letters boven mijn bed: 1h54m21s. Morgen moet zijn tijd eraan. Zoals steeds ben ik qua training niet voldoende voorbereid, doch deze keer heb ik toch wat op mijn voeding gelet. De poedertjes koolhydraten komen er ondertussen langs mijn oren uit en ook tijdens de wedstrijd zal ik de nodige energierepen binnennemen. Mijn kritiek punt is steeds na pakweg 15 km, wanneer de blaren en de darmkrampen onherroepelijk toeslaan (misschien doe ik best mijn bruine loopshort al meteen aan). Soit, zondagavond laat zal met wat geluk het verslag van de wedstrijd hier te lezen staan. May the force be with me; het zal nodig zijn, want ik zal sneller dan ooit voorheen moeten lopen. Go go go Rimbaloe, Jim De Bril gaat eraan!

1 Comments:

At 01 oktober, 2006 11:42, Anonymous Anoniem said...

Laat de tijd maar weten, dan heb ik ook iets om boven mijn bed te handen

 

Een reactie posten

<< Home