donderdag, januari 04, 2007

Open brief aan Wim De Doncker

Met grote verontwaardiging las ik gisteren het bericht dat ik niet geselecteerd ben voor het 3coach triatlon trainingsprogramma. Nochtans heb ik de volledige vragenlijst enthousiast ingevuld en kan ik zonder schroom zeggen dat ik weldegelijk in aanmerking zou gekomen zijn om de trainingen aan te vatten. Me dunkt dat de heer De Doncker, eigenaar en bedenker van het coachingprogramma, zich in zijn besluitvorming laat leiden door tot op heden onduidelijke factoren. Als bewijs van mijn gelijk voeg ik enkele van mijn antwoorden uit de vragenlijst toe.

Wat doe je voor job?
Een ganse dag surfen en blogs lezen, zoals iedereen.
Hoeveel tijd wil/kun je wekelijks spenderen aan training?
Als ik niets leukers te doen heb ben ik wel bereid 1 uur per week te trainen, verplaatsingen inbegrepen.
Wat zijn je specifieke triatlondoelen voor komend seizoen en daarna?
Mijn triatlondoel is op TV komen en nadien een carrière in de media starten.
Heb je ooit gedetailleerde sporttesten gedaan waarbij je aërobe en anaërobe grens werd bepaald - al dan niet met lactaatbepaling?
Kan u de vraag nog eens herhalen?
Wat is je besttijd op de 1500 - 5000 - 10000m lopen?
Ik loop die afstanden niet meer. Maar ik ben wel nog steeds recordhouder van de 150 meter in maatpak van mijn wagen naar de trein spurten. Telt dat ook?
Wat is je huidige trainingsregime?
Per week 15 liter cola, 7 grote zakken chips en 5 bickyburgers. Vroeger lag dit hoger, maar ik heb het bewust wat teruggeschroefd, sinds de friturist uit onze straat met pensioen gegaan is.
Welke wedstrijden heb je al gedaan? Hoe ging dat?
Gisteren op de trein nog kleurenwiezen. Het ging niet zo goed, ik ben immers kleurenblind.
Wat is je langste fietstocht en looptraining ooit? Wanneer was dat?
Vorig jaar tijdens de koninginnerit van de Tour, een ganse dag gevolgd vanin de zetel, zonder opstaan.
Enige blessures of zwakke plekken die je trainingen zouden kunnen beperken?
Ik ben allergisch aan zweet. Op doktersbevel mag ik er onder geen enkel beding mee in aanraking komen.
Wat zijn je zwem besttijden op de 100 - 400 - 1500 m ? Wanneer heb je die gezwommen?
In 1987 heb ik mijn brevet op de 400 meter gehaald. Dat moet mijn piekmoment geweest zijn.
Vertel over je sportieve achtergrond - de sport(en) die je deed vóór triatlon.
Snooker en tapbiljart.
Wat is je lengte en gewicht? Tevreden hiermee?
Het is niet de lengte die telt, weet je dat nu nog niet? Ik hoor mijn vrouw nochtans niet klagen (ik draag ’s nachts oordopjes).
Wat is het moeilijkste dat je ooit in je leven gedaan hebt? Lichamelijke activiteit.
5 bickyburgers op evenveel minuten binnenspelen.
Geef je beste resultaten.
87% op wiskunde, 64% op Frans (de trut had ne pik op mij) en 100% op flauwe humor.
Is er iets anders dat ik nog zou moeten weten?
Justine Henin gaat scheiden!

Hoe meer ik mijn antwoorden overloop, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik de geknipte persoon ben om het 3coach trainingsprogramma te volgen. Het weze duidelijk dat ik van alle kanten gefnuikt word in mijn pogingen mijn sportcarrière op een adequate manier uit te bouwen.

6 Comments:

At 05 januari, 2007 10:47, Anonymous Anoniem said...

Schandalig! Als je wil kan ik je in contact brengen met een paar albanese vrienden die dan eens met dat heerschap zullen gaan praten.
Sterkte! Voor mij ben je een echte atleet!

 
At 06 januari, 2007 17:16, Anonymous Anoniem said...

jij loopt wel op verschillende manieren he,
een echte atleet mogen we wel zeggen

gelukkig nieuwjaar

 
At 07 januari, 2007 06:54, Blogger Tjoff said...

Je levenswandel bevalt me wel :-)

 
At 07 januari, 2007 11:31, Anonymous Anoniem said...

Een echt natuurtalent komt er vanzelf rimbaloe, maak je maar geen zorgen.

 
At 07 januari, 2007 12:33, Anonymous Anoniem said...

Eindelijk erkenning!!!!!
Wie zin heeft om eens samen te gaan trainen, laat maar weten :)

 
At 07 januari, 2007 20:11, Anonymous Anoniem said...

Als ge gaat zwemmen moogt ge het altijd laten weten (serieus), dat kan ik op mijn eigen tempo doen. Ik heb zo het gevoel dat samen gaan lopen of fietsen weinig zin heeft ;-)

 

Een reactie posten

<< Home