zaterdag, december 30, 2006

Apporte!

Enkele weken geleden kreeg ik van blogster Heidi een stokje toegeworpen."What the hell is een stoksken?", vroeg ik me eerst af. Het komt er blijkbaar op neer dat ik iets moet doen (in dit geval een vraag beantwoorden) en dan het stokje dien door te geven aan een aantal andere mensen. De vraag luidde: noem eens 6 rare eigen-schappen van jezelf. Fluitje van een cent, hier gaan we:

1) Ik heb zoals veel andere mensen een colaverslaving. Gelukkig voor mijn gewicht vind ik cola light of pepsimax even lekker. Als ik iets eet en ik kan er geen cola bij drinken, krijg ik het op mijn heupen. Je hebt zo van die mensen die liever een glas wijn drinken bij hun eten (wat OK is) en dan het lef hebben om me erop te wijzen dat cola de smaakpapillen aantast, waardoor ik minder van mijn eten kan genieten. Gore trutten, mijn eten smaakt me uitstekend, dankuwel. Dat ze stikken in hun glas wijn :)

2) Ik eet graag cremepaté. Op zich is daar niets abnormaals aan. Maar het toppunt van bourgondisch leven is voor mij op een ochtend tijdens het ontbijt (dus rond 11 uur) een sandwich met paté in een tas warme chocomelk deppen en daar dan een glas ijscode cola bij drinken. Rare combinatie blijkbaar.

3) Ik verzamel vanalles. Onze garage staat vol met antieke TV's, oude bingo- en flipperkasten en emaille reclameborden. Ik mag op politiebevel niet in de buurt van een kringloopwinkel of containerpark komen.

4) Ik heb een lichte vorm van smetvrees. Als ik op het werk, na een toiletbezoek, mijn handen aan het inzepen ben, en ik zie een collega die zijn ding doet en nadien buitenstapt zonder zijn handen te wassen, dan krijg ik het moeilijk. Die deurklink, waar die vuillak met zijn vingers is aangekomen, wordt voor de rest van de dag gemeden. En de naam van die collega staat voor altijd op mijn harde schijf.

5) Vóór ik ga slapen, controleer ik steeds (soms meermaals) of het kookvuur niet aan staat, ook al hebben we die dag niet eens gekookt. Compulsief obsessief gedrag is mij dus niet onbekend, hoewel ik denk dat iedereen hier wel in de één of andere mate symptonen van vertoont.

6) Hobby's en verzamelingen zijn in zekere zin passies. Een mens vertelt graag over zijn passies. Ik ook, tot vervelens toe. Ik besef dat zeer goed, maar dat maakt mij niet uit. Het nut dat mijn vertelsels mij opleveren is groter dan de pijn van diegenen die ze moeten aanhoren. Dus de maatschappij wint, en da's toch steeds de bedoeling, niet?

En bij deze gooi ik het stokje hoog in de lucht... en passeert er net een hond die het opvangt en ermee achter de horizon verdwijnt. No more stokjes dit jaar.

8 Comments:

At 30 december, 2006 20:05, Anonymous Anoniem said...

Amai... en ik ben familie van u!
Dzjiezes!

 
At 30 december, 2006 23:56, Anonymous Anoniem said...

Is "Djiezes" uw naam? Ben jij dan familie van de Rimbaloe? Is Rimbaloe dan God?

No way dude!

 
At 30 december, 2006 23:57, Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat het eerder Djeezes is zoals in jezus, of eerder "je zus". Mijn zus heeft immers sinds vorige week internet.

 
At 31 december, 2006 01:21, Anonymous Anoniem said...

ach niets menselijks is mij vreemd...lol

even off the top...

Beste Rimbaloe
ik weet... al dat gedoe
over het nieuwe jaar
en iedere keer wensen we het mekaar
maar ik kan het niet laten
toch even over wensen te praten,
Wens mens, van het mannelijk geslacht
wie had dat ooit gedacht
dat ik zo zou dichten
gewoon om jou even in te lichten
over al het moois dat ik je toewens
voor 2007... of zat ik er nu echt even neven...?

 
At 31 december, 2006 08:18, Anonymous Anoniem said...

Er is ook nog nummer zeven! Van het binnenste van het brood kneedde je dikke, wakke deegballen, om vervolgens in je soep nog te laten opzwellen en dan in je mond te proppen! Bwauuuu!

 
At 31 december, 2006 11:48, Anonymous Anoniem said...

@Heidi: Thanks en insgelijks!

@Djeezes: hopelijk ga je me in 2007 wat minder belachelijk maken. Trouwens, ik ben daar al jaren mee gestopt, met dat soepritueel. Volgende keer als we bij ons moeder gaan eten, zal ik mij naast u zetten en for old times sake nog eens van die deegbollen maken en dan een dikke boer in uw gezicht laten :)

@Wim: uw verzameling is niks waard jong. De pagina's van al die boekskes plakten om de één of andere duistere reden allemaal aan elkaar...

 
At 31 december, 2006 13:28, Anonymous Anoniem said...

Ok.Vanaf volgend jaar stop ik met uw intellectueel dagboek te lezen. Weet dan wel dat uw lezerspubliek met 20% verminderd! Daaaaaaaaag!

 
At 01 januari, 2007 16:35, Anonymous Anoniem said...

Ik heb maar één grote foud: ik kan nied degen td-fouden. Ik hoop tan ook tad teze in te doekomsd med 20% verminteren.

Ook e goe jaar en alles vans gelijke.

 

Een reactie posten

<< Home