donderdag, december 28, 2006

Goede voornemens

Eigenlijk wou ik het vandaag eens hebben over mijn eerste 10 kilometer loop sinds eind september, maar er is iets tussengekomen. Een beestje dat door het leven gaat met de naam “goesting”, meerbepaald gebrek aan goesting. Het is trouwens veel te koud om buiten te gaan joggen en van mijn vrouwelijke fans moet ik steeds in short lopen :)

Bij deze zit mijn sportjaar 2006 er dus definitief op. Als ik er zo even bij stilsta was het op het eind van de zomer reeds afgelopen, toen het eigenlijk nog moest beginnen. Desalniettemin ben ik er toch in geslaagd om in totaal een 450 km loopkilometers in de benen te hebben. Voor een echte sporter een lachertje, voor mij persoonlijk een mooie verwezenlijking, gezien mijn niet te onderschatten luilakgehalte. Volgend jaar moet het echter beter.

Ziehier mijn persoonlijke sportdoelstellingen voor 2007:
- de loopteller moet op 1000 km komen, wat zeker haalbaar is als ik reeds in januari geleidelijk hervat.
- ik wil een echte Tourcol opfietsen, wat al een ander paar mouwen zal zijn. Zie ook mijn spinningartikel van vorige week. Tweede obstakel is het gebrek aan fiets en materiaal, maar hiervoor bestaan oplossingen (leve mijn triatlonconnectie Wim). Het derde obstakel is er eerder eentje van praktische aard: een Tourcol beklimmen doe je enkel ter plaatse… Hierover binnenkort meer.
- ik heb me laten zot maken om voldoende getraind aan een sprinttriatlon deel te nemen. Niet evident als je al sinds 1987 niet meer dan 25 meter gezwommen hebt.

Ik heb medelijden met de man die mij zal moeten trainen. Ik denk dat hij niet goed beseft waaraan hij begint…

3 Comments:

At 29 december, 2006 10:04, Anonymous Anoniem said...

en de 1.54h op de halve marathon?
Is deze niet meer primerend?

JDB

 
At 30 december, 2006 08:43, Anonymous Anoniem said...

Als je dan toch eens tourcol wil oprijden in je leven, vind ik dat ge de legendarische "MONT VENTOUX" moet doen.

 
At 30 december, 2006 18:01, Blogger Rimbaloe said...

Een mens doet dan eens een poging om een hoog doel te stellen, en dan doen ze er nog een schepje bovenop. De Mont Ventoux is cliché, niemand beklimt die nog :)

 

Een reactie posten

<< Home