zaterdag, december 16, 2006

Mannen weten waarom

Ronnie O'Sullivan is ongetwijfeld het allergrootste snookertalent dat er op deze wereld rondloopt. Geniaal, groots, maar ook uitermate grillig. Donderdag stond hij in de kwartfinale van het UK Championship, één der toptoernooien, tegenover Stephen Hendry 4-1 in het krijt. Er was nog niets verloren, de match kon nog alle kanten uit. Na het missen van een simpele rode bal echter, stapte O'Sullivan op zijn tegenspeler af, schudde hem de hand en wandelde de arena uit. Iedereen bleef verbouwereerd achter. Hij had er simpelweg genoeg van. Ongezien in de geschiedenis van het snooker en match dus afgelopen. U kan het hier allemaal nog eens bekijken. Dankuwel lezer Ollie voor de topic.

Binnen zijn sport heeft de man zowat elk record gebroken dat er bestaat. Hij heeft ook al meermaals aangegeven dat het hem allemaal niet zo veel meer interesseert en ook voor het geld hoeft hij het al jaren niet meer te doen. In die context komt zijn actie van donderdag dan ook niet echt als een verrassing.

Als je het mij vraagt zou hij beter naar een andere sport overstappen. Echte venten spelen immers geen snooker. Echte venten doen aan spinning, althans zo heb ik me toch laten vertellen. En om de daad bij het woord te voegen ga ik deze namiddag een uurtje meespinnen met de atleten die zich aan het voorbereiden zijn voor de Maleisië Ironman. Uiteraard niet op dezelfde weerstand als hen, maar toch. Als je beseft dat de teller van mijn fiets op twee jaar tijd niet boven de 100 km geraakt is, dan zit de kans er dik in dat ik de komende week nogal wat spasmen in mijn stapbewegingen zal vertonen. Om van de zadelpijn maar te zwijgen (mijn gat doet al zeer van de gedachte alleen). Het pijnlijk doch ontluisterend verslag volgt ongetwijfeld de komende dagen in deze of andere blog.

3 Comments:

At 17 december, 2006 16:06, Anonymous Anoniem said...

Ik wil niet zeggen dat ik spinning per defenitie een mannensport vind, maar het komt wel in de goede richting. 16 jaar lang aan kickboxen doen, en daarnaast aan intensieve lichaamstraining vond ik echt bij me passen...

 
At 17 december, 2006 16:44, Anonymous Anoniem said...

En Rimbaloe,...........hoe is het spinnen verlopen? ;-)

 
At 17 december, 2006 19:30, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe kan niet antwoorden wegens opgenomen in het ziekenhuis met acute vorm van zadelzeritis...

Verslag volgt morgen :)

 

Een reactie posten

<< Home