dinsdag, december 12, 2006

An Inconvenient Truth

Wielrenner Floyd Landis testte zoals geweten na de 17de rit van de Tour positief op het mannelijk hormoon testosteron. De Amerikaan heeft werkelijk alle rechtsmiddelen aangewend om zijn onschuld te bewijzen, tot op heden zonder succes. Vandaag echter komt zijn entourage met een nieuwe theorie op de proppen. Een Belgische supporter zou, al dan niet bewust, doping toegediend hebben aan Landis. Groot was mijn verbazing toen ik daarnet vernam dat ik die supporter zou zijn. Ik wens bij deze officieel te verklaren dat ik niets met deze hele zaak te maken heb. Ja, het is waar dat ik die bewuste dag op die bewuste plaats aanwezig was samen met Jim De Bril, doch verder ben ik onschuldig. Ze hebben een stok gevonden om me te slaan: “Eerst Dedecker en dan Rimbaloe”. Het waren de woorden van een Vlaams politicus en wielerliefhebber, wiens naam ik liever niet luidop zeg. Hieronder het bewuste artikel omtrent de nieuwe wending in dit dopingverhaal.


De 30-jarige Floyd Landis verbaasde in de Tour vriend en vijand door tijdens de 17e rit van Saint-Jean-de Maurienne naar Morzine een lange solo met succes af te ronden, amper één dag nadat hij een enorme inzinking had gekregen en de gele trui was kwijtgespeeld.

Deze namiddag kwam echter een verrassende wending in het verhaal. Het was de Amerikaan zelf die aan de collega's van
3coach bekendmaakte dat hij vermoedens heeft dat een supporter hem tijdens die rit doping toediende: "Het was tijdens de eerste kilometers van de beklimming van de Joux-Plane. Plots dook naast mij een supporter op met een Belgische driekleur. Ik herkende die vlag meteen, want mijn ploegmakker Axel Merckx heeft een pijama in dezelfde kleuren", aldus de Amerikaan. "Wat volgde tart echter elke verbeelding", gaat Landis verder. "Die Belg, hij droeg een shirt met de letters Rambilou of zoiets op, (nvdr: onderzoek wijst uit dat het hier om een zekere Rimbaloe gaat) kwam vervaarlijk dicht tegen me aan lopen en keek me recht in de ogen. Plots voelde ik iets in mijn mondhoeken. Eerst dacht ik dat het kwijl was, maar ik begin meer en meer te denken dat die supporter me iets in het gezicht gespuwd heeft, een soort van verboden substantie."

Landis doet er zelfs nog een schepje bovenop: "Bovendien had die supporter een fantastische conditie. Kan ook niet anders als je gedurende 2 kilometer naast een wielrenner kan blijven lopen. Gedurende die tijd heb ik ook de kans gekregen zijn onvoorstelbaar atletisch lichaam te bewonderen, een lichaam dat je onmogelijk op natuurlijke wijze verkrijgt. Nee, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer overtuigd ik er van ben dat die Belg me gedopeerd heeft", aldus de onder vuur liggende Tourwinnaar.

De redactie van
3coach kon de hand leggen op een foto van het vermeende incident. Zonder onze journalistieke objectiviteit op het spel te willen zetten, wensen wij toch dieper in te gaan op deze nieuwe verwikkelingen. We hebben de foto (weliswaar bewerkt) bijgevoegd en over één ding zijn we het alvast eens met de Amerikaan: die supporter heeft inderdaad een prachtlichaam. Navraag leert dat de combinatie van de zware inspanning, de hitte en deze supporter, de testosteronspiegel van Floyd Landis de pan lieten uitswingen. Vergelijk het als u wil met een 16-jarige puber die voor het eerst sex heeft.

De Spanjaard Oscar Pereiro (Caisse d'Epargne) werd tweede in de Tour en krijgt de eindoverwinning mogelijk alsnog in de schoot geworpen. Uit respect voor zijn vriend en vroeger ploegmaat Landis, houdt hij zich liever nog op de vlakte: "Ik hou mij liever nog op de vlakte".

In tegenstelling tot Aalstenaars, houden Spanjaarden het liever kort.

5 Comments:

At 12 december, 2006 22:54, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe, als ge ne goeien advocaat zoekt, laat iets weten he.

 
At 13 december, 2006 00:37, Anonymous Anoniem said...

Rambilou !!!!!!!!!! ! ! ! !!!!!!!!!!!!!! !!!!!!! Waar blijft ge 't halen !!!!!!!!!!!!!! ! ! ! !! ! !

 
At 13 december, 2006 00:39, Anonymous Anoniem said...

Ik krijg hier net nen "déjà-lu"...

 
At 13 december, 2006 08:57, Blogger gypsy said...

"Uit respect voor zijn vriend en vroeger ploegmaat Landis, houdt hij zich liever nog op de vlakte: Ik hou mij liever nog op de vlakte."

*giert het uit*

 
At 13 december, 2006 11:29, Anonymous Anoniem said...

tot noste joor!

 

Een reactie posten

<< Home