zaterdag, december 02, 2006

Twee djoefen voor de prijs van één

Ik ben van het last minute prin-cipe. Te vroeg komen is nergens goed voor en ergens te vroeg aankomen nog veel minder.
Gezien het vandaag komkom-merzaterdag is, en inspiratie inderdaad een bizar wezen is, zou ik een welgemeende, doch uiteraard volledig figuurlijke, djoef op de muil willen geven aan al de mensen die mij aan het tankstation onnodig tijd doen verliezen tengevolge van hun fetisj om exact tot op de centiliter aan een rond getal getankte benzine te komen. Waarom doet men zoiets eigenlijk? Maakt het uit of je nu 59,31 liter hebt of 60 liter? Stap je dan met een beter gevoel je wagen in? Denk je dat de wachtrij die je veroorzaakt daar boodschap aan heeft en in je geluk deelt?

Rimbalistisch onderzoek heeft aangetoond dat dit soort activiteiten de wachttijd aan het tankstation met gemiddeld 34% doet toenemen. Volgens hetzelfde onderzoek blijkt ook dat uiteindelijk in 82% van de gevallen de gebruiker er zelfs niet eens in slaagt om tot een rond getal te komen.

Langs de andere kant, ik moet toegeven dat ik het vroeger ook deed, dus bij deze ook een djoef op mijn eigen muil. Vroeger was ik echter nog niet van het last minute principe en was de enige deadline die ik had, op tijd een toilet opzoeken als ik de behoefte voelde opkomen. Maar zoals Stef Bos pleegt te zingen: vroeger is voorbij…

In extremis en heet van de naald nog een tweede djoef. Aan alle Belgische supporters op massa-evenementen zoals de finale van de Fed Cup of vanavond nog het Junior Eurosongfestival, ik bewonder het feit dat jullie in de zaal aanwezig zijn om ons land aan te moedigen, maar hou alsjeblief toch die vlag eens correct vast. De volgorde zwart-geel-rood werd in mijn tijd met de paplepel meegegeven. Als enkele tientallen miljoenen mensen kijken, is het redelijk pijnlijk om onze nationale vlag in spiegelbeeld te zien.

9 Comments:

At 02 december, 2006 21:48, Blogger Rimbaloe said...

't is waar he Jomme van die vlag!

 
At 02 december, 2006 23:59, Anonymous Anoniem said...

Als je naar sommige vrouwelijke kandidates keek, was het eerder het Junior Erosongfestival

 
At 03 december, 2006 10:16, Anonymous Anoniem said...

't is inderdaad waar, maar die mensen kunnen er ook niet aan doen: vanuit hun eigen blikveld (ook wel gekend als het idioot-perspectief) is de volgorde correct

 
At 03 december, 2006 12:32, Anonymous Anoniem said...

ik kwamkwam-mer niet uit... welke richting... spiegelbeeld of testbeeld? welke vlag???

 
At 03 december, 2006 19:52, Anonymous Anoniem said...

U schrijft vaak goede stukjes tijdens de komkommertijd.
Ik heb het ook nooit begrepen waarom zo'n rond getal aan het tankstation. Misschien brengen getallen na de komma ongeluk? Of voel je je dan minder volledig?
Dat van die vlag is nog zo'n paar mouwen, hangt er vanaf of de camera van voor of van achter filmt nie?
Jaja ik weet wat je nu denkt.

 
At 03 december, 2006 21:27, Anonymous Anoniem said...

ik tank tot tank vol is dat is toch simpel.

 
At 04 december, 2006 21:40, Blogger pierre du coin said...

Of het aantal liters dat ik erin kap een afgerond cijfer is zal mij een worst wezen, maar mijn bedrag in euro moet telkens hetzelfde zijn voor en na de komma (44,44 euro of 45,45).
*djoef* Pierre geeft zichzelf daar een toek op zijn bakkes, 9,9 op de schaal van richter.

 
At 05 december, 2006 00:34, Anonymous Anoniem said...

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen

 
At 07 december, 2006 13:31, Anonymous Anoniem said...

Da's misschien omdat die mensen de grondwet braaf volgen: "Art. 193: De Belgische Natie kiest als kleuren rood, geel en zwart,..." (en de kleuren worden opgesomd, te beginnen aan de vlaggemast)

 

Een reactie posten

<< Home