maandag, november 27, 2006

Het oudste beroep ter wereld

Tot en met deze avond kan je stemmen op de Clickx wedstrijd "site van het jaar". Stilstaan is achteruit gaan, dus ook de wedstrijd is in de loop der jaren geëvolueerd. Zo gaat het allang niet meer enkel over profes-sionele sites, maar kan je ook stemmen op de amateursite (bij dat woord denk ik steeds aan homevideo's die Dennis Black Magic wel zou pruimen) en ja, blog van het jaar. Ikzelf ben uiteraard niet ingeschreven, wederom te wijten aan mijn inmiddels legendarische tamheid. Ik wist wel dat er ook zoiets als een categorie blogs bestond, maar ik zou me "morgen" wel inschrijven. Morgen werd overmorgen en overmorgen werd overtijd...

Een tweetal weken geleden las ik plots dat de lijst van kandidaten bekend gemaakt was. Mezelf vervloekend ben ik er toch wel serieus lastig om geweest, een viertal minuten ongeveer. Gezien de kwaliteit van mijn hersenspinsels zou ik uiteraard met niets minder dan de eerste plaats tevreden zijn, amaai, wat begint het hier plots te stinken, maar de manier van selectie is niet de meest objectieve. Iedereen kan immers stemmen. En wie gaat er nu in godsnaam eventjes 100 (!!!) verschillende blogs bekijken (want zoveel zijn er geselecteerd) en daaruit zijn top drie samenstellen? Waar het hier om gaat is simpelweg prostitutie te noemen. Elke geselecteerde blogger is zowat verplicht gans zijn vriendenkring op te trommelen en de wereld plat te spammen met reclame. En wie wint er bij dit alles? Vooral Clickx zelf. Het magazine heeft de afgelopen twee weken in feite gefungeerd als de pooier van de ganse internetgemeenschap. En als je het mij vraagt, liever pooier dan prostituee. Chapeau daarvoor Clickx. De laatste keer dat ik trouwens mezelf geprostitueerd heb was om taarten te verkopen voor een ter ziele gegane carnavalgroep. Nochtans lag me dat wel hoor, maar het was toch zo vermoeiend.

Aangezien ik in het officieuze selectiecomité zit, had ik uiteraard zowiezo niet kunnen deelnemen, maar ik heb echter wel mijn mening. Aan één persoon heb ik al mijn stem beloofd, de twee andere hebben nog tot middernacht de tijd om mij te contacteren. Dus zoals steeds bij voorkeur bloggers van het vrouwelijke welwillende type.
Vergeet immers niet mensen: ruilhandel is de basis van de economie. Ruilhandel en prostitutie!

Dus bij deze toch mijn duit in het zakje, ook al is het op het laatste nippertje. Die verdomde tamheid weer...

4 Comments:

At 27 november, 2006 23:01, Blogger Valerie said...

jammer maar helaas sta ik niet in de lijst
jammer maar helaas moet ik mij nu niet prostitueren t.o.v. u;)

 
At 28 november, 2006 00:12, Anonymous Anoniem said...

Jammer maar helaas is het ondertussen toch al middernacht gepasseerd en kan ik niet meer stemmen, dus jammer maar helaas, technisch gezien zou de term prostitutie niet meer van tel geweest zijn.

 
At 28 november, 2006 17:25, Anonymous Anoniem said...

Ergo, Sinterklaas, de paashaas, de kerstman zijn ook een prostitués, of wat? Ik wist het.

 
At 28 november, 2006 23:29, Anonymous Anoniem said...

en waar kan ik die goede blogs precies vinden?

 

Een reactie posten

<< Home