donderdag, november 16, 2006

Kroniek van een aangekondigde cartoon

Groot was mijn verbazing toen ik deze avond mijn mailbox opende en er een cartoon terugvond van een groot kunstenaar. Hij speelde handig in op mijn laatste bericht van gisteren. Nu, de artiest in kwestie wenst vooralsnog anoniem te blijven, maar het weze duidelijk dat we hier te maken hebben met een onmiskenbaar talent. Let vooral op de artistiek gevormde mensenlichamen. Door de typische combinatie van de mysterieuze vormen met elkaar, creëert hij een gedurfde romance tussen enerzijds de dualiteit van het bestaan en anderzijds het contrast tussen winnen en verliezen. De actoren werden op een zodanig kleuterachtige wijze geconstrueerd en in het volledige omgevingskader geïntegreerd, dat men niet anders kan dan besluiten dat dit een werk is dat dient gecatalogeerd te worden onder de nieuwe stroming van de neonihilistische dadaïsten. We wensen de auteur van deze pentekening nog veel succes toe in zijn verdere carrière.

Bij deze roep ik de cartoonisten onder mijn lezers op om hun creaties op geregelde tijdstippen naar me door te sturen. Na ondertekening van een door mij opgemaakte standaardovereenkomst, zal ik de auteursrechten integraal verwerven. Het ongekende succes dat hierop zal volgen zal de vraag doen toenemen en de kunstwerken zullen stuk voor stuk aan nooit geziene prijzen geveild worden. Met mijn deel (95%, contractueel overeengekomen) van de winst zal ik enkele net afgestudeerde journalisten aanwerven die vanaf dat moment mijn blogactiviteiten onder mijn naam en supervisie zullen overnemen. Slapend rijk worden noemen ze dat. En allemaal dankzij jullie, mijn lieve lezertjes.

2 Comments:

At 19 november, 2006 22:36, Anonymous Anoniem said...

Tja, van zakendoen heb je duidelijk veel meer kaas gegeten dan van cartoons tekenen, al vind ik het best wel een koddig probeersel.
PS: er staat geen scheidsrechter op het veld.

 
At 19 november, 2006 22:49, Anonymous Anoniem said...

Hmmm, koddig is misschien idd wel de beste omschrijving. Verwacht u binnenkort maar aan meer van dat...

 

Een reactie posten

<< Home