dinsdag, november 14, 2006

Doelen

Een mens moet doelen hebben in zijn leven. Een waarheid als een koe waar ik gisteren weer krachtig op gewezen werd. Nu, persoonlijk zweef ik al heel mijn leven van het ene doel naar het andere, en terwijl ik het ene nog niet bereikt heb, begin ik al aan het volgende. Een cursus "Time Management" zou me bij deze niet misstaan. Wie regelmatig deze blog leest, herinnert zich de artikeltjes "Jim must die" en "Waterloo" van eind september (als de bliksem naar mijn archieven nu, bende afvalligen), waarin ik tijdens de halve marathon bezoek kreeg van de man met de hamer. Sindsdien heb ik geen meter meer gelopen, behalve dan de dagelijkse sprints naar het perron. Tijdens één van die sprints vorige week moet ik me blijkbaar serieus de verzuring ingelopen hebben, getuige daarvan mijn beenspasmen afgelopen weekend. Dit doet me concluderen dat ik mijn conditie danig aan het kwijtspelen ben. Hoog tijd dus om terug in gang te schieten. Het shirt op de foto zal vanaf heden terug door vele wandelaars te bewonderen zijn op de paden langs de Dender. Gezien mijn persoonlijke sponsor Puma nog steeds niet gestort heeft, weiger ik reclame te maken, en toon ik bijgevolg enkel de achterkant. Dit beeld is ook symbolisch, want dit is wat de mensen zullen zien van me, althans toch die wandelaars die ik voorbij zal lopen, joggen, strompelen...
Ach, wat maak ik mezelf wijs. Ik ben veel te lui in de winter. Ik heb nood aan een persoonlijke trainer; iemand die me begeleidt en schema's opstelt, iemand die met me meeloopt. Bij voorkeur iemand van de vrouwelijke soort met de vormen van Joke van de Velde. Er moeten toch zulke types onder mijn lezers zijn? Verdomme mensen, waar wachten jullie op? Voila, de adrenaline stroomt, de toon is gezet. Vanaf morgen begin ik terug te trainen. Hoewel, ging het morgen niet regenen? Dit weekend dan, tenzij ik zondag weer een kater heb. We hebben nog tijd: de wil is er, nu nog de weg.
Over weg gesproken, Jim De Bril, je hoeft je niet te verstoppen, ik weet wel dat je meeleest. Ik hoop dat je beseft dat je record zal sneuvelen, dat ik er alles zal aan doen om je tijd naar de tabellen te verwijzen. Het is niet omdat ik tijdens het schrijven van deze blog een zak chips aan het verorberen ben, dat je op je lauweren mag rusten. Read my lips: ik ga je pakken (figuurlijk welteverstaan), and there's nothing you can do about it!

4 Comments:

At 15 november, 2006 11:42, Anonymous Anoniem said...

Is dat wel gezond, zo'n ironman finishen? Of nog: is dat wel gezond zo'n ironman finishen voor een chipsvretende blogger? Slaat die 2 jaar op de finishtijd?

 
At 15 november, 2006 21:02, Anonymous Anoniem said...

Komaan Rimbaloe, wat een uitdaging. Ga er voor. Een ironman. Je bent het verplicht aan je lezerspubliek...

 
At 15 november, 2006 21:40, Anonymous Anoniem said...

schoenmaker blijf bij je leest, of beter bij je blog.Je kan het toch zo goed uitleggen.

Maar allé, ik zal mijn goed hart nog eens tonen en wil voor mijne goede vriend persoonlijk training geven. ik geef je een perfect schema om onder de 2 uur te blijven in een halve marathon. (onder 1.54 beloof ik niet)

Volgende week dinsdag onder de middag in't park?

JDB

 
At 15 november, 2006 23:04, Blogger Rimbaloe said...

@triatleet Wim: helpen, wil dat zeggen, dat je me gaat over de streep dragen?

@stanny: ik heb de chips afgezworen...vanaf morgen.

@timothy: slijmbal :)

@Jim De Bril: burn in hell you bastard!!! Voor de rest zijt ge nen toffe gast hoor.

 

Een reactie posten

<< Home