zondag, december 03, 2006

Internet

Ergens eind jaren negentig kwam er in België een nieuwe speler op de markt. Eentje die een ware revolutie zou ontketenen, namelijk internet via de kabel. Gedaan met een telefoonlijn die aldoor bezet was, gedaan met ultratrage verbindingen, gedaan met filmpjes waar net vóór het hoogtepunt het beeld uitviel (dat laatste heb ik uiteraard vernomen via derden). Lang leve Telenet. Vanaf de eerste dag dat de netwerken in Aalst beschikbaar waren, mag ik mezelf abonnee noemen. Nooit problemen gekend, nooit de helpdesk hoeven contacteren, tot vandaag.

Het regende zowat de ganse namiddag, hoog tijd dus om eindelijk eens die spot te vervangen die reeds twee jaar een gedeelte van de woonruimte in het duister hult. Voorzichtig als ik ben had ik de elektriciteit uitgeschakeld alvorens alles in het plafond te hangen en aan te sluiten. Op het moment dat ik de stroom weer aanschakel blijkt het wonderwel te werken, althans toch de spots. De doffe gedempte knal waar ik eerst geen aandacht aan wou schenken, bleek de voeding van mijn kabelmodem te zijn die de geest gaf. Wonder boven wonder blijkt de vaak verguisde Telenet helpdesk op zondagnamiddag toch een goede ziel te bevatten die, aan de hand van wat testjes, uitlegde wat het probleem was: de voeding van mijn modem. Eerst zien, dan geloven uiteraard. Er zal mij gratis (ook eerst zien, dan geloven) een nieuwe opgestuurd worden en hopelijk kan ik daarmee terug op het web.

Voor elke blogger die naam waardig is dit een kleine ramp. En ik ging net vandaag gans mijn boeltje op mijn eigen domeinnaam heropenen. Deze primeur zal dus voor binnen enkele dagen zijn. In afwachting kan ik ’s avonds met verlichte geest mijn tekstjes schrijven, maar ben ik afhankelijk van derden om ze op het net te gooien. Derden die ik misschien wel moet storen net vóór ze hun hoogtepunt bereiken. En dat allemaal voor jullie.

4 Comments:

At 04 december, 2006 07:39, Blogger Sana follia said...

Heb in september hetzelfde probleem gehad (zie blog 28 september). Een gouden raad: als je de voeding na 2 dagen nog niet hebt ontvangen, telenet terugbellen en niet wachten! De voeding is bij Telenet inderdaad gratis. Veel succes.

 
At 04 december, 2006 20:25, Anonymous Anoniem said...

Je mag je kabeltje altijd bij mij eens komen inpluggen, Rimbaloeken...

 
At 04 december, 2006 21:13, Anonymous Anoniem said...

héla Witte Wendy,

van mijn USB (Uitermate Sympathieke Blogger) kabelke blijft ge af hé.

 
At 05 december, 2006 00:26, Blogger Rimbaloe said...

Je bedoelt je USB (Uitermate Sexueel Bevredigend) kabeltje?

 

Een reactie posten

<< Home