donderdag, december 14, 2006

Hohohoho

Wat maakt dat bepaalde scenes uit films of series zo bijblijven? Wat zorgt er voor dat de meer emotionele types onder ons vorige week tijdens de laatste scene van Grey's Anatomy de zakdoek dienden boven te halen? Juist, de muziek die erop gemonteerd is. Voor wie de reeks niet kent, kijk maar eens hier en geniet van het momenteel overal te horen "Chasing Cars" van de Schotse groep Snow Patrol.

Een goede song wordt niet noodzakelijk een succes. Indien het nummer echter opgepikt wordt door een radiozender ben je al een heel eind weg. Indien een immens populaire TV-serie je song daarenboven gebruikt om de tearjerking slotscene van het seizoen op te monteren, dan zit je pas echt op rozen. Als Steracteur/Sterartiest Stan Van Samang het hier in Vlaanderen dan nog eens ijzersterk vertolkt dan krijg je misschien wel de beste song van 2006.

Ondertussen vraagt TV kijkend Vlaanderen zich af hoe het verder gaat met Meredith en Derek in Grey's Anatomy. Wie niet kan wachten prijst zichzelf gelukkig dat hij breedband heeft en dus lustig de afleveringen van seizoen drie kan downloaden. Binnen een half jaar weten jullie allemaal hoe het afloopt. En dan zullen jullie ook meteen verliefd worden op het fantastische "All I Need" van de Amerikaanse rising star Mat Kearney.

Het voordeel van een blog is dat je eindeloos gebruik kan maken van de multimediatoepassingen van het internet. Indien jullie dit alles tijdens het werk lezen en geen geluid hebben, zal dit berichtje een zekere teleurstelling zijn. Aan alle anderen, jullie krijgen hier zo maar eventjes de kans om vier keer door te klikken en in avant premiere reeds de beste song van 2007 te beluisteren. Een vervroegd kerstgeschenk als het ware...

6 Comments:

At 15 december, 2006 10:02, Anonymous Anoniem said...

Ieeeeek, ik wil dat liedje, ik wil dat liedje. Is dta al verkrijgbaar? Heeeeelllllpp

 
At 15 december, 2006 13:20, Anonymous Anoniem said...

Je kan ook een one-hit wonder blijven en pakweg de rest van je leven "I'll be there for you" moeten zingen...

 
At 15 december, 2006 18:53, Anonymous Anoniem said...

Ik ga niet op die links klikken, want ik moet de serie nog zien. Ik ga hem binnenkort kopen op dvd :D

 
At 15 december, 2006 19:25, Anonymous Anoniem said...

chasing cars!!! ik ben echt dol op die song... luister hem zelfs bijna dagelijks... erg he...

 
At 17 december, 2006 21:14, Anonymous Anoniem said...

Ik heb nog geen enkele aflevering van Grey's Anatomy gezien en van Mat Kearny had ik nog nooit gehoord, maar man! ik klikte op het clipje en het nummer pakte me meteen bij de keel ... Heerlijk vind ik het hoe muziek soms volledig vat op mij kan hebben.

 
At 19 december, 2006 20:52, Anonymous Anoniem said...

Aaaaaaaaaaah! Ik wil aflevering 4 van seizoen 3 ten laatste vrijdag op mijn bureau! In ruil zal ik trouw je blog blijven lezen ;-))

 

Een reactie posten

<< Home