woensdag, december 27, 2006

Het zit vanbinnen... en dat ruik je van buiten

Zoals ik al eerder vermeld heb, is het momenteel nogal kalm in blogland. Dit maakt dat ik ook al eens een avond durf overslaan zonder berichtje geschreven te hebben. Aldus geschiedde gisteren. We hadden bovendien andere plannen. Met keel- en oorpijn, doch zonder diarree, dan maar richting Sportpaleis gereden om de 1.065.213de bezoeker te zijn van de Clouseau concertreeks. En ik moet zeggen, het was zeker de moeite waard. Die mannen zijn op en top professioneel met hun vak bezig en zelfs na 20 jaar lijkt er geen sleet op de formule te komen.

Wat in al die jaren ook niet veranderd is, zijn de groupies van de indertijd beruchte Panorama reportage (remember?). Enkel, ze hebben ondertussen groupiedochters en hun okselhaar is langer dan ooit. OK, het was warm, het was zelfs heet in de zaal, maar weet dat zwaar behaarde vrouwenoksels:
- enerzijds esthetisch niet echt een zicht zijn volgens de meerderheid der bevolking.
- anderzijds, en dit geldt ook voor mannen, draag dan tenminste een deodorant. Zweet op zich stinkt niet, maar als het blijft plakken aan okselhaar en de bacteriën die erin zitten, dan is het een geseling voor elke neus.

Ik wens daar nog twee dingen aan toe te voegen:
- opnieuw enerzijds, ik heb een letterlijk en figuurlijk sterk ontwikkeld reukorgaan.
- en eveneens anderzijds: de zwaarste moeder en dochter groupie zaten net vóór ons, waarvoor dank.

Desalniettemin een zeer gesmaakte avond :)

2 Comments:

At 28 december, 2006 13:21, Blogger Sana follia said...

Een mens zou schrik krijgen om naar een concert te gaan :)

 
At 04 januari, 2007 19:16, Anonymous Anoniem said...

Iedereen die de loftrompet over Clouseau luidt zou beter eens naar Borsato gaan kijken. Qua show, zang en repertoire komt Clouseau nog niet aan zijn enkels. Ik heb vorig jaar naar hun showke gaan kijken onder dwang van mijn echtgenote... Voor een Belgisch groepke niet mis, maar als je over de landsgrenzen kijkt... Zogezegd zijnde dit jaar naar Borsato wezen kijken... Hiphiphoi vrouwke nu ook 100% overtuigd wie het beste is in de lage landen. Helaas moet ik omstreeks het eindigen van het jaar telkens de dwepende commentaren horen van de horde Clouseau fans in 'the office'. Get a life en ga eens naar een echt concert kijken.
Mijn persoonlijke top 5:
1. Springsteen in Bercy MET E-street band(tracks tournee)
2. Iggy Pop in AB (Avenue B tournee)
3. Stones in Wembley (Bridges tournee)
4. Bee Gees in Wembley (1 night only)
5. Borsato in sportpaleis (onderweg tournee)

Smaken verschillen, godzij dank. Maar voor al die honderduizenden Clouseau fans: ga ook eens naar een ander concert kijken (o ja the night of the proms niet meegeteld natuurlijk).

PS: een tip voor alle popliefhebbers met een hoekje af - de Nederlands groep The Nits zijn telkens een belevenis.

 

Een reactie posten

<< Home