zondag, januari 07, 2007

Nog 6 weken, oftewel 42 dagen...

Enkele weken geleden had ik beloofd een leuke anekdote te vertellen over mijn "Nonkel Erik moment" van afgelopen Carnaval. Wie het nu in Keulen hoort donderen, klik even op deze link en kom dan terug naar hier...

Na afloop van de door de overlevering door een sneeuwstorm geteisterde popverbranding, begeef ik me zoals gewoonlijk richting cafe "Landhuis" om er mijn nonkel Erik te zoeken. Deze laatste leek me verraden te hebben, hij was er immers niet. Ook het café was helemaal veranderd. De toog stond plots centraal in de ruimte. Hoe was dit in Godsnaam mogelijk? Ik stap op de waardin af de me na veel vijven en zessen duidelijk maakt dat ik de verkeerde herberg binnengestapt ben. Geen nood, ik drink een pint en begeef me terug naar buiten en stap de deur ernaast binnen. Aha, de toog staat terug waar hij hoort te staan. Maar waar is Nonkel Erik? Ik roep op hem, maar niemand reageert, bende egocentrische zaplappen. Ik bestel me dan maar een pint en ga aan de toog staan naast een tweetal dat druk in gesprek lijkt te zijn. Mijn nominetje diep verstopt in mijn broekzak. Tijdens een relatieve stilte tussen twee liedjes door realiseer ik mij dat ik die stem naast me ken. Het is de stem van.... nonkel Edward, iemand die eigenlijk niet bestaat en hier dus ook niet van tel is. Maar nonkel Edward heeft dezelfde stem als nonkel Erik. Ja, het was hij die daar naast mij stond. Net als ik die voil janet waarmee hij staat te praten wil wegduwen, bemerk ik dat dit niemand minder is dan Jim De Bril, tot voor kort vaste bijrol in deze blog. Onvoorstelbaar, die twee die elkaar totaal niet kennen, staan daar simpelweg een praatje te slaan. Van nonkel Erik hoopte ik wel dat hij er zou zijn, maar de Jim, dat was een complete verrassing. The Twilight Zone revisited!

Nonkel Erik kreeg zijn nominetje, we vertelden hem alletwee dat we hem graag zien en hij trakteerde ons verscheidene pintjes.

Bij deze een oproep aan mijn carnavalvierende lezers om op dinsdagavond, meteen na de popverbranding, zich naar het Landhuis te begeven en aan de toog mijn lievelingsnonkel te zoeken met een nominetje in de hand. Liters bier zullen uw deel zijn.

7 Comments:

At 08 januari, 2007 07:30, Anonymous Anoniem said...

En nadien om 3 uur bij de Marzoe voor ne goeie pitta!

 
At 08 januari, 2007 13:24, Anonymous Anoniem said...

Popverbranding? Welke pop ga je verbranden misschien?

 
At 08 januari, 2007 13:54, Anonymous Anoniem said...

geertje,je gaat hier precies toch beter moeten uitleggen wat een popverbranding is hoor,
en den nonkel is overal gekent hé.

Ookal verschiet ik niet van jou da je eerste verkeerde cafe binnenstapt,was al dinsdagavond he.
ge ziet ge zijt ne echte atleet,ge sport op ieder moment he.

Ik hoop dat je een super carnaval gaat meemaken,en dit jaar moet je mij niet zoeken en ik zal jou ook niet zoeken,ik zal voor 1ste weer eens carnaval van ergens anders bekijken:-)

 
At 08 januari, 2007 14:11, Anonymous Anoniem said...

@Stifken: afvallige. Je gaat toch niet naar... Eiremonne?

 
At 08 januari, 2007 15:41, Anonymous Anoniem said...

't leiven kan toch schoën zen hein.

Bestekes,
oproep: aangezien ik de laatste jaren uitzet, wordt mijn velle fraksken een betjen te klein. Ze noemen me niet voor niets Kitty, de Rambojeannet. Kan eenieder eens op metjen hare zolder kijken en zien of er geen op overschot is. Je zal beloond
worden.

 
At 08 januari, 2007 18:05, Anonymous Anoniem said...

Moeten we nu terug een bekende actrice/acteur zoeken?
Paris Hilton en Louis Tobback?

 
At 08 januari, 2007 19:52, Anonymous Anoniem said...

Ne goeien astrakan waar menig man zijn kwabbelend bovenlijf ingeperst krijgt, is enkel te vinden bij den enigen echten nonkel Erik.

 

Een reactie posten

<< Home