maandag, juni 18, 2007

En toen ging het licht uit

Ik heb al meer dan 13 jaar mijn rijbewijs. In al die jaren zag ik mijn bonus malus zakken, tot hij op nul kwam. De laatste jaren heb ik zelfs jokerpunten kunnen opsparen voor het geval ik eens een ongeval zou veroorzaken. Dat was echter nooit nodig. Tot vorige vrijdag...

Ik weet nog steeds niet hoe het gekomen is, maar ik ben er vorig weekend in geslaagd het begrip "vooruit" om te wisselen met "achteruit" en dan nog eens met de gaspedaal helemaal ingeduwd, planché zoals de volksmond pleegt te zeggen. Het was net bierweekend in Middelkerke. Of het ene met het andere te maken heeft, weet ik niet, maar mijn promillegehalte was alleszins 0 komma 0.

Het verhaal gaat als volgt: we komen in Middelkerke aan en zoals gewoonlijk is er weer een kloothommel uit Limburg die de betekenis van "verboden parkeren" en "privé parking" maar niet wil snappen. Dus er stond voor de verandering wederom iemand op onze plaats (allez kom, die van mijn schoonvader om precies te zijn). Ik blijf dus in het midden van de straat staan, met draaiende motor, en stap uit om een kijkje te gaan nemen. Met stilaan kokend bloed en enorm veel zin om krassende voorwerpen uit te halen, bestudeer ik die wagen. Plots komt er een andere auto de straat ingereden. Ik stap naar de mijne om de weg vrij te maken. Ik ben blijkbaar vergeten dat mijn motor nog steeds draait. Ik trek mijn versnellingspook naar achter. Dat is een automaat en vooraleer je in de D van Drive komt, dien je de R van Reverse te passeren. Blijkbaar bleef ik hangen bij de R. Ik schok zachtjes naar achter. Totaal verbaasd van de reactie van mijn wagen en niet beseffend dat ik in R sta, geef ik gas (jaja, heel stom). De volgende 2.5 seconden gebeurde alles in slowmotion. Ik zie mijn vrouw wild gesticulerend langs de kant van de weg staan. Ik tracht mijn rempedaal te vinden, maar blijkbaar duw ik zowel rem als gas in. Ik hoor mijn wagen een heel raar geluid maken. Ik grijp in paniek naar mijn handrem. Ik grijp er jammerlijk naast. De absolute berusting maakt zich meester van mij. Ik weet wat nu onvermijdelijk gaat volgen. Ik heb vrede met mezelf en de situatie. Ik sluit mijn ogen...

De knal moet redelijk hard geklonken hebben, want de dijk stond meteen vol met ramptoeristen. Jammer dat ik geen Rimbaloe shirt aanhad, want dat zou nogal wat extra lezers betekend hebben.

Het was een frontale botsing, perfect bumper tegen bumper, en zoals steeds, diegene die de kopstoot uitdeelt heeft meestal geen echte schade. Dit in tegenstelling tot diegene die de slag incasseert. Ik hoop dat mijn jokerpunten volstaan.

6 Comments:

At 19 juni, 2007 07:26, Anonymous Anoniem said...

Trek u dat niet aan Rimbaloeken, je kan er ook niks aan doen. Het komt allemaal door de milieuverontreiniging. Daardoor heb jij te veel oestrogenen in je lichaam, en begin je als een vrouw te rijden.

 
At 19 juni, 2007 08:52, Anonymous Anoniem said...

Ich zou mij toch willen veront

schuldigen voor het ongemak dat ich be

rokken heb door mijn wagen op uw plaats te zette.

Als het een troos kan zijn jong, die BMW van u was

toch slech voor het milieu en die achter u was Ro

ger en die heef gestem voor de VLD.

Stuur vooral uw rekening niet naar de partij want wij kunne dat nu

toch nie meer betale...

 
At 19 juni, 2007 09:39, Anonymous Anoniem said...

zeg niet te gauw, het is weer een...

 
At 19 juni, 2007 12:49, Anonymous Anoniem said...

en goe weer gehad aan de zee?

 
At 19 juni, 2007 19:02, Anonymous Anoniem said...

Allez, 't was een knalweekend!

 
At 19 juni, 2007 20:42, Anonymous Anoniem said...

hahahahahahaha

 

Een reactie posten

<< Home