maandag, augustus 20, 2007

Mooie liedjes...

Zoals reeds gemeld, in afwachting van de aankomst van de rit heb ik me even neergelegd in het gras om wat te slapen. Toen ik wakker werd, merkte ik dat de geheugenkaart van mijn fototoestel vol was. Iemand had zich geamuseerd met wat kiekjes te nemen. De meest gore exemplaren durf ik hier niet uploaden (mijn nichtje van 11 jaar leest immers ook mee), maar hieronder toch een greep uit het gamma.










Na de rit bevonden we ons plots in de neutrale zone tussen ploegleiders en renners. Veel neutraal was er eigenlijk niet aan, want iedereen die dat wou, kon er vrij rondlopen. Het was daar dat de genaamde Alberto Contador me herkende en me vroeg of ik met hem op de foto wou.

En daar stonden we dan, Jim De Bril en ik. Het was 18 uur, allebei met een halve zonneslag en nu dienden we nog de 11 km terug naar de wagen te overbruggen. Geen van ons twee zag dat uiteraard zitten: opnieuw minstens 2 uur wandelen om dan toch te laat aan te komen voor het avondmaal in ons restaurant. Plots echter, uit het niets, dook de tweekoppige fanclub van Staf Scheirlinckx (Cofidis) op. Mannen uit onze regio bovendien en wat uiterst belangrijk is, ze stonden reeds enkele dagen op de Aubisque met hun camionet. We roken onze kans en kochten een VIP lidkaart van de fanclub. Zodoende mochten we met hen meerijden en raakten we tijdig in het hotel.


Na het eten doken we meteen het bed in (ik herhaal: niet met elkaar), want de dag nadien zouden we heel vroeg 's ochtends huiswaarts keren. Ik herinner nog dat ik een sms kreeg (ik had ondertussen voor 35 EUR een vooroorlogs toestel op de kop kunnen tikken), maar niet meer het wezen had om deze te bekijken. Toen rond 5 uur onze wekker afging zei Jim De Bril dat ik een sms ontvangen had en dat hij wist wat er zou instaan: "De Deen is naar huis gestuurd".

En zo eindigde ons weekje Ronde van Frankrijk. En zo eindigt ondertussen hier ook mijn vakantie. Morgen opnieuw richting werk. Vanaf nu is het heel lang aftellen tot de volgende vakantie, niet minder dan 167 dagen, want dan is het opnieuw...

2 Comments:

At 21 augustus, 2007 08:48, Anonymous Anoniem said...

tony bracke zal aanwezig zijn op de jaarlijkse 'ronde van Mere' allen op post.

 
At 22 augustus, 2007 19:40, Anonymous Anoniem said...

wanneer krijgen we ne keer foto's te zien van jullie in sexy zwemshort?

 

Een reactie posten

<< Home