woensdag, maart 26, 2008

En weet iemand het ondertussen al?

Het was niet de zetpil van Philippe Gilbert, het heeft evenmin iets met mijn darmen of met Hugo Claus te maken, en neen, het is ook geen zelfbouwpakket voor een vibrator.

Het is echter wel een bouwpakket. Vroeger, toen ik jong was en veel tijd had, deed ik nogal vaak aan modelbouw. Ik denk dat de meeste venten dat in hun jeugd wel gedaan hebben (modelbouw en aftrekken, als ik zo even in mijn vriendenkring navraag). Het probleem is dat mijn jeugd maar niet afgelopen raakt. Ik zie de comments ivm aftrekken al in gedachten verschijnen, evenals de IP adressen van diegenen die ze plaatsen.

Dus nu dat ik iets minder jong ben, maar nog steeds veel tijd heb, haal ik af en toe eens mijn bouwdozen boven. Gewapend tegen de lange winters heb ik nog zowat 25 vliegtuigen staan in ongeopende dozen, enkele wagens, boten en zelfs ruimtetuigen van Star Wars en Star Trek. Op alle mogelijke schalen. En telkens blijf ik er maar bijkopen. De ganse luchtmacht van WO2 op schaal 1/72, ik zie ze hier al in de living staan naast mijn miniatuurwielrennertjes, ganse rekken vol.

Terug naar de realiteit nu. Wat jullie op de foto zien is uiteraard geen vliegtuig (alhoewel), maar een figuur, ondertussen (heel professioneel en met enorm veel gevoel voor detail) geverfd, maar nog niet gemonteerd. Twintigers, forget it, dit weten jullie nooit. Dertigers die begin jaren 80 hun woensdagnamiddagen doorbrachten, op Antenne 2 naar Japanse, doch in het Frans gedubde tekenfilms starend, jullie weten dit ongetwijfeld.

En morgen he, morgen haal in mijn spuit boven om alles lekker aan elkaar te kleven...

4 Comments:

At 27 maart, 2008 07:51, Anonymous Anoniem said...

Goldorak? Dragonball Z? Inspector Gadget is het in elk geval niet. Ah, die heerlijke namiddagen met Dorothée...

 
At 27 maart, 2008 09:59, Anonymous Anoniem said...

Capitain Flam niet vergeten he

 
At 27 maart, 2008 17:50, Anonymous Anoniem said...

Ben vrij zeker dat het Goldorak is, maar Geert is fout als hij zegt op Antenne 2, want het was TF1

Filip

 
At 28 maart, 2008 00:23, Blogger pierre du coin said...

djezus. Goldorak. Dat is pas lang geleden...

 

Een reactie posten

<< Home