vrijdag, februari 29, 2008

Openingsweekend

Dit weekend is het eindelijk zover: de officiële start van het Belgische wielerseizoen. Tot grote wanhoop en frustratie van mijn huisgenoten zal de TV zowel zaterdag als zondag een ganse namiddag op Sporza staan.

Ik ga me even wagen aan een pronostiekje...

Voor zaterdag lijkt het simpel: de grote man in vorm is onze goede vriend Philippe Gilbert. Ook al zou ik hier iemand anders willen vermelden, ik durf het niet (ik heb bedreigingen ontvangen van zijn fanclub). Er is momenteel simpelweg niemand die qua niveau in zijn buurt komt. Dus dan is het simpel. Gilbert wint zaterdag de Omloop het Volk. En op welke manier? Volgens mij na een solo. Het zal een nerveuze koers worden en de wedstrijd zal, ook zeker gezien de weersomstandigheden, redelijk vroeg beslist worden. Na de Eikenberg zal er vooraan niet teveel volk meer overblijven. Gilbert wel...

Zondag is het moeilijker, gezien in Kuurne meestal wel een redelijke groep tot het laatste strijdt voor de overwinning. Ik verwacht een koers à la Gent-Wevelgem. De eerste schifting zal zoals vaak rond de Oude Kwaremont gebeuren en dan zullen de waaiers wel hun werk doen denk ik. Ze geven dit weekend nogal wat wind. Dus zit het er dik in dat het een Quick Step namiddagje wordt. Als het tot een groepsspurt komt, zal Boonen uiteraard met de bloemen zwaaien, maar ik zie eerder op het laatst nog enkelen uit de groep wegspringen: twee of drie man, met daarbij een snelle Quick Stepper als waakhond. Steegmans? Tossato? De Jongh?

Het enige dat ik hoop, en samen met mij wielerminnend Vlaanderen, is dat Hoste zich kan tonen. Als hij twee dagen lang kan meerijden met de beteren, en nog wat groeimarge heeft, dan zullen ze van ver moeten komen om hem binnen exact 5 weken van zijn ultieme droom te houden. Leif voor Vlaanderen en Vlaanderen voor Leif!

14 Comments:

At 02 maart, 2008 21:47, Anonymous Anoniem said...

Een pronostiekje doe je vooraf hé Ribaloeke, en niet na de feiten.
Maar was er niet iemand van uw commentatoren die het wel voorspeld had ?

 
At 03 maart, 2008 00:26, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe zou zoiets nooit doen :)

 
At 03 maart, 2008 00:27, Anonymous Anoniem said...

of wel?

 
At 03 maart, 2008 09:20, Anonymous Anoniem said...

de eerste koersen zijn voor de kinderen, wacht maar tot bettini een hele wedstrijd op zijnen velo kan blijven..

 
At 03 maart, 2008 09:28, Anonymous Anoniem said...

Rimba,

Kan je de winnende cijfers van de lotto voor volgende week ook even vooraf publiceren.

Alvast bedankt.

Oscar

 
At 03 maart, 2008 10:33, Anonymous Anoniem said...

Dat nieuwe lief van Gilbert, is dat een van uw commentatoren?

 
At 03 maart, 2008 10:37, Anonymous Anoniem said...

Zelden hebben we iemand op zo een grootse manier zien winnen. De manier waarop hij demarreerde, zo van de kop af. Hoe hij verbeten de Molenberg op vlamde, hoe hij
zo 50 km lang alleen in de aanval met de tong uit de mond en beukend tegen de wind in naar de overwinning reed. Dit was Mooi ! goed voor de kijkcijfers !
En Carlo Bomans, twijfel niet en selecteer hem vlug voor de Olympische tijdrit.

 
At 03 maart, 2008 10:47, Anonymous Anoniem said...

Ik vond het mooiste koersmoment op het einde toen hij zijn truitje uittrok !

 
At 03 maart, 2008 10:51, Anonymous Anoniem said...

Helaas voor Leif zal zijn lijf niet op het hoogste schavotje staan in Vlaanderens mooiste. Dat is voorbehouden voor Gilberken.
Schrijf het maar op. Maar eerst natuurlijk nog een overwinningske meepikken in Parijs-Nice.

 
At 03 maart, 2008 11:34, Anonymous Anoniem said...

Het spel is begonnen ! Lotto, Rabobank ... willen hem al in de ploeg volgend jaar.

 
At 03 maart, 2008 16:05, Anonymous Anoniem said...

en alle grieten willen hem in bed.

 
At 03 maart, 2008 16:58, Anonymous Anoniem said...

VDB was topfavoriet voor de Ronde maar de jongen mag nu niet meedoen.
En dan stelen ze nog zijn auto ...

 
At 03 maart, 2008 22:33, Anonymous Anoniem said...

vdb 't nief lief van gilberken

 
At 04 maart, 2008 09:14, Anonymous Anoniem said...

samen met den ollie zou dit een leuk trio zijn

 

Een reactie posten

<< Home