vrijdag, februari 08, 2008

Nog 380 dagen, oftewel veel te lang...

Nen Oilsjteneir die go mor sloapen
As de poep in roeik es opgegoan
Astè va verdriet begintj te goapen
Werret toid om weir nor hois te goan

Nen Oilsjteneir die go mor sloapen
Astè liters troanen ei gejankt
Toch estè fier en das zen woapen
Merci men stad, bedankt

Een uiterst sympathiek en onderkend Carnavalist schreef een tiental jaar geleden bovenstaande tekst op de muziek van "Vrijgezel" van Benny Neyman. Zing het gerust even mee, het klopt als een bus, tot in de kleinste lettergreep.

Carnaval is afgelopen en ik heb het overleefd. Ik ben niet ziek geworden, heb geen alcoholdipje gekend, en de darmen hebben me hoogstens dinsdagochtend twee uur vroeger naar huis gestuurd.

De koffiekoeken bij de burgemeester heb ik zoals steeds niet gehaald. Die woensdagochtend waren de batterijen te plat om tot 9 uur te blijven. Twee keer nog kon ik het opbrengen om halverwege de lange wandeling (van 200 meter) huiswaarts, me te keren en terug naar het feestgewoel te gaan, maar de derde keer dus niet meer. Ik word er ook niet jonger op, dus tenzij ik de Voil Janettenstoet opgeef, vrees ik dat het me nooit zal lukken.

Benny Neyman is vandaag overleden. Vreemde symboliek...

3 Comments:

At 10 februari, 2008 19:59, Anonymous Anoniem said...

Even melden dat ons aller idool Gilbert vandaag op een grootse manier de eerste rit in de Trofee van Mallorca gewonnen heeft.
Hij demareerde net voor de sprint en bleef uit de greep van een aanstormend peleton .. WAW ... dit is klasse, dit is grandioos !!

 
At 10 februari, 2008 20:43, Anonymous Anoniem said...

fanclub pg??? was da ver iet?

Pei ess de rimbaloe is mé carnaval iederen dag op zoinen weicei in sloap gevallen. En tein zeggen datn gienen last ei ghad van zen deiremen... azoe nen wiejeken salongcarnavalist

 
At 10 februari, 2008 21:25, Anonymous Anoniem said...

eerst nekeer goei in mijn broek gescheten dan dan weggereden...

 

Een reactie posten

<< Home