zondag, januari 06, 2008

Nog 4 weken, oftewel 28 dagen...

Ik heb er lang naar getracht en verlangd en dit weekend was het eindelijk zover. Ik heb immers nog eens afgetrokken. Voor alle duidelijkheid, hiermee bedoel ik niet de aan jezelf de hand slaande daad, maar wel hetgeen je bij een scheurkalender doet met de blaadjes.

We zijn immers ondertussen de laatste maand vóór Carnaval ingegaan en dan kunnen we ons dagelijks uitleven op onze 30-dagen aftelkalender met Oilsjterse moppen en spreuken op elk blad.

Dertig dagen betekent ook stilaan dat we kunnen beginnen panikeren omdat we zoals steeds nog nergens staan. Het enige positieve is dat ik eindelijk de afrekening van Carnaval 2007 gemaakt heb, maar voor de rest, nog geen zekerheid over thema, en nog meer dan dat, nog geen zekerheid over het aantal personen waarmee we dit jaar in de stoet zullen lopen...

Hetgeen ook begint te dringen is de officiële affiche van Carnaval. Morgen maandag zou ze eindelijk voorgesteld worden. De stad Aalst had een open wedstrijd uitgeschreven, maar vond de kwaliteit van de inzendingen zodanig ondermaats dat ze eenzijdig beslist heeft toch maar een ontwerper met ervaring in te schakelen.

Ook ondergetekende had een ontwerp in gedachten, maar tussen idee en uitwerking ligt in mijn geval meestal een weg die vergelijkbaar is met diegene die Mozes moest afleggen (je weet wel, de zee ging open blabla). Het verschil tussen Mozes en mij is echter dat ik zo geen toverstaf heb. Misschien wel eentje waarvoor bepaalde "dingen" zich spontaan openen, maar dan toch niet de zee.

Volgend jaar dien ik mijn ontwerp wel echt in!

6 Comments:

At 07 januari, 2008 09:14, Anonymous Anoniem said...

rimba,
zeg maar toverstafje...

 
At 07 januari, 2008 09:30, Anonymous Anoniem said...

Mogen kandidaat-prinsen wel meedoen aan de affichewedstrijd?

 
At 07 januari, 2008 10:21, Anonymous Anoniem said...

liever ne kleinen da steigert dan ne groten die weigert

 
At 07 januari, 2008 12:45, Anonymous Anoniem said...

ne kleinen da weigert, da is pas erg hé rimba

 
At 07 januari, 2008 12:49, Anonymous Anoniem said...

Rimba,

was dat gisteren niet te koud zo in uwen bloten in da water daar in Hofstade. We hebben u wel herkend hoor.

 
At 07 januari, 2008 15:59, Anonymous Anoniem said...

Gelukkig heeft hij zijn onderbroek aangehouden, anders waren er nog meer valpartijen.

 

Een reactie posten

<< Home