woensdag, december 19, 2007

Donna's top 2000

Afgelopen vrijdag kwam Donna's top 2000 tot zijn grote finale. En ja, voor het eerst sinds, wat was het, 16 jaar, staat Queen niet meer bovenaan de lijst. Bryan "ik heb in mijn jeugd wat te vaak aan mijn acné zitten krabben" Adams staat immers op 1.

Ik heb 2 bemerkingen:

1) Wat betreft Bohemian Rhapsody, nooit of te nimmer heb ik verstaan welk zinnetje er na "Oh Mama Mia Mama Mia Mama Mia let me go" komt. Mijn jongste dochter zou het als volgt zingen: "Dieazjibaalezedeveboudesaait". Blijkbaar zou het moeten zijn: "Beelzebub has a devil put aside". Doch dit geheel terzijde, ik heb weer iets geleerd en hopelijk gaat hier iemand een comment plaatsen met de uitleg wie of wat Beelzebub is.

2) Bryan Adams zijn summer of 69 heeft eigenlijk niets te maken met het jaar 1969, maar was gewoon een zomer vol sex, beffen en pijpen (jaja, simultaan zelfs). Wij zaten er in onze tienerjaren dus eigenlijk niet ver naast toen we de eerste zin van het nummer zongen als "I got my first real G-string"

Wat ook eigenlijk bizar is aan het nummer, iedereen kent het, maar zelfs wij dertigers kunnen ons niet meer herinneren wanneer het nu echt een hit was, simpelweg omdat het indertijd nooit een megahit geweest is. Het nummer is voor het eerst uitgekomen in 1985 en haalde enkel in Canada de top 10. Nadien is het via jeugdfuiven geleidelijk een eigen leven beginnen leiden en is het, ondersteund door enkele nieuwe releases, geworden tot wat het vandaag is: één van de bekendste en populairste songs aller tijden.

Voila, weeral iets bijgeleerd.

4 Comments:

At 19 december, 2007 08:35, Anonymous Anoniem said...

Beelzebub is het domme kleine broertje van Satan.

 
At 19 december, 2007 16:18, Anonymous Anoniem said...

ni zeveren

 
At 20 december, 2007 13:53, Anonymous Anoniem said...

Beste Jomme,
Een zeer domme reactie, voorwaar. Beëlzebub is immers niet het broertje van Satan, maar gewoon een alias van de helleheerser. En aangezien ik zeker weet dat hij deze blog leest, staat er je later een warme ontvangst te wachten.
Trouwens, onze vriend Beëlzebub zijn naam betekent letterlijk 'Heer van de vliegen', voor wie zijn literatuur een beetje kent.

 
At 20 december, 2007 18:47, Anonymous Anoniem said...

Ollie, 't was een inside joke. Een mens kan nu eenmaal niet alles doorgronden.

 

Een reactie posten

<< Home