zondag, november 25, 2007

Iendracht Veroit

Iets meer dan een jaar geleden heb ik hier in een bericht eens geschreven over Eendracht Aalst. Ze hadden toen net de eerste periodetitel gewonnen in vierde nationale.

De weg terug naar boven gaat echter verder. De titel werd binnengehaald, we (ja, ik schrijf nog steeds "wij") staan momenteel op kop in derde klasse en afgelopen weekend werd met mooi voetbal eersteklasser Sint-Truiden uit de beker gekegeld, op Staaien dan nog. En wat meer is, 1.500 supporters van Aalst maakten de verplaatsing mee. Den Iendracht heeft in derde meer supporters dan een aantal eersteklassers.

Ikzelf ben echter al drie jaar niet meer gaan kijken. Shame on me, ik ben dus een gelegenheidssupporter geworden. Maar de volgende keer ga ik zeker kijken.

En die volgende keer is hopelijk tegen dat ander ploegje uit de regio, Dender of hoe heten ze. Een fusieploeg die toevallig voor een jaartje in eerste speelt. Ik praat nu wat overdreven denigrerend, want ik gun het Dender wel, maar ik had veel liever gehad dat Aalst daar nog zou staan.

Daarom is het dan ook heel belangrijk dat de twee ploegen in de volgende ronde van de beker tegen elkaar geloot worden, zodat Aalst kan tonen wie nu echt de beste ploeg van de Denderstreek is.

En is het niet nu, dan toch zeker volgend jaar in tweede klasse!

9 Comments:

At 26 november, 2007 08:47, Anonymous Anoniem said...

gilbert 'puist' zal den aftrap komen geven

 
At 26 november, 2007 10:36, Anonymous Anoniem said...

lien kan de lijnen komen krijten

 
At 26 november, 2007 16:27, Anonymous Anoniem said...

bosman den nieven trainer?

 
At 27 november, 2007 08:28, Anonymous Anoniem said...

Wordt Dender tegenwoordig ook al een voetbalploeg genoemd, ja?

 
At 27 november, 2007 14:48, Anonymous Anoniem said...

den iendracht zou beter in derde blijven

 
At 28 november, 2007 11:46, Blogger pierre du coin said...

Zo'n bekertrekking zou wel de max zijn! Dan kom ik zeker ook zien.

 
At 29 november, 2007 13:05, Anonymous Anoniem said...

Gilbert gaan ze nooit vragen voor den aftrap te geven, want dan zit er direct geen enkele vrouw meer in het stadion .. ze zijn hem allemaal achterna voor een foto of een handtekinging.
Als Lien daarentegen de lijnen komt witten met het decoltéken van gisteren in thuis ...

 
At 30 november, 2007 15:32, Anonymous Anoniem said...

een handtekinging staat dit ook beschreven in de kamasutra?

 
At 05 december, 2007 19:37, Blogger pierre du coin said...

de droomaffiche is een feit!

 

Een reactie posten

<< Home