zondag, november 11, 2007

Hij komt

Vandaag is de Sint bij mijn moeder gekomen. Aan alle vunzigaards: tracht vooral de juiste intonaties te leggen in die zin. De Sint is dus langsgekomen in Aalst vandaag. Voor een goed verstaander, niet die pedofiele zjanet van 6 december, maar de enige echte goede man, namelijk Sint Maarten.

Tot mijn grote spijt ben ik ook dit jaar blijkbaar niet braaf geweest, want ik heb niets gekregen, behalve misschien een over datum zijnde snoep, of darmgassen van al die spruiten en bonen in de al even traditionele hutsepot. Geen probleem, ik ben het ondertussen immers gewend geraakt om over het hoofd gezien te worden bij mijn moeder. Na 33 jaar slaagt ze er zelfs nog niet in om mijn verjaardag te onthouden, dus waarom zou ik me zorgen maken.

Ik vond trouwens dat de Sint verbazend veel leek op mijn oudste broer (meer nog, hij was het zelfs). Ook mijn vijfjarig nichtje was deze mening toegedaan, waarmee deze middag meteen ook dat ballonnetje voor eeuwig en altijd doorprikt werd. Ooit moeten ze er toch achterkomen, dus beter vroeg dan laat, dat scheelt een heleboel geld.

Wie gisteren ook bezoek gekregen heeft van de Sint, is Jim De Bril. Zijn madam heeft het record snelbevallen gebroken en het scheelde amper een kwartiertje of zo, of hun nieuwe aanwinst Matteo zou in de wagen geboren zijn. Bij deze nogmaals een dikke proficiat. Wanneer is de drink?

5 Comments:

At 12 november, 2007 13:56, Anonymous Anoniem said...

Als het enige troost kan zijn: ik heb ook niks gekregen. En ik woon dan nog in Aalst. Ik ben wel van plan de Penny-wafel uit mijn dochter haar Sint-pakketje te pikken, want het moet zeker 15 jaar geleden zijn dat ik dat nog gegeten heb.

 
At 13 november, 2007 15:15, Anonymous Anoniem said...

9 december en 14 december volgend jaar.

 
At 13 november, 2007 16:11, Anonymous Anoniem said...

Awwwww Ollie, laat een stukske over voor mij. 'k wil da ook nog wel eens proeven.

 
At 14 november, 2007 16:56, Anonymous Anoniem said...

Doe de goede man zich maar slecht voelen.

 
At 15 november, 2007 14:25, Anonymous Anoniem said...

ne penny wafel van 15 jaar oud,dat moet smaken

 

Een reactie posten

<< Home