donderdag, oktober 11, 2007

Rechtzetting

Op mijn artikel van gisteren schreef de genaamde Ollie volgende commentaren:

op 11/10/07 om 7u35 (hij plaatste deze zelfs dubbel):
VDB wint de Tour in 2009! En 2010! en 2011! En volgens Manolo Saiz ook nog in de vijf daaropvolgende jaren, maar daar ben ik toch niet helemaal zeker van.

op 11/10/07 om 7u36:
Excuses voor de dubbele boeking. Het is dan ook nog zéér vroeg (rimbaloe is nu zelfs nog niet wakker, en ik ben al aan het werken. Enfin, ik ben toch al op mijn werk).

Me dunkt dat de heer Ollie zelf nog niet goed wakker was. Hij slaat de bal immers niet minder dan drie keer mis, en dan heb ik het nog niet eens over zijn dubbele boeking.

Ten eerste, om 7u36 ben ik wel al wakker. Weliswaar nog maar 10 minuten, maar dat doet hier niet ter zake. Ik zit op dat uur op de pot voor mijn ochtendkakje. Ochtendkakje is in dit geval eerder een misplaatste terminologie, want ik faal keer op keer in mijn pogingen. Iedereen weet immers dat bij de gemiddelde vent het enige ochtendkakje, die naam waardig, pas rond 10 uur volgt. Zo ook bij mij.

Ten tweede, en dat is eerder voor de vorm, indien Ollie schrijft dat hij om 7u36 reeds aan het werken is, dan lijkt me dit absoluut niet te stroken met de realiteit, tenzij hij het lezen van mijn blog als arbeidsintensief ervaart. Hij had dit beter verwoord als zijnde door zijn werkgever betaald worden om naar deze blog te surfen. Vandaar dat hij er nog snel aan toevoegt dat hij althans toch al aanwezig is op het werk.

Ten derde, en hier stelt de heer Ollie mij heel zwaar teleur, hij verwart in zijn commentaar twee (voormalige) figuren uit de wielerwereld.

De man die verklaarde dat VDB nog meerdere keren de Ronde van Frankrijk zou winnen was niet Manolo Saiz, maar Bernard Sainz, ook wel gekend als dokter Mabuze. Hij raakte vooral bekend toen in 2002 tijdens een wegcontrole in zijn wagen tal van dopingproducten gevonden werden. Hij verklaarde toen dat hij van bij zijn persoonlijke vriend Frank Vandenbroucke kwam. Ze zijn nog steeds vrienden en deze zomer vertelde Sainz tijdens een dubbelinterview in HUMO dat VDB nog de Tour zou winnen.

Manolo Saiz echter, was de Spaanse wielerploegleider van eerst ONCE en later Liberty Seguros. Vorig jaar, net vóór de Tour, werd hij gearresteerd in verband met wat zou uitdeinen tot de grootste dopingzaak ooit in het wielrennen, de zogenaamde Operacion Puerto, een zaak waar we nog bijlange het laatste niet van gezien hebben.

Ollie, het spijt me, je hebt me diep teleurgesteld. Van iemand anders had ik deze naamsverwarring gemakkelijk kunnen accepteren, maar toch niet van u, iemand waarvan ik dacht dat hij een wielerkenner was. Ik zie me genoodzaakt alles op een rijtje te zetten en onze vriendschapsbanden grondig te evalueren. Ik zal er morgenochtend tijdens mijn 5 ochtendkakjes eens goed over moeten nadenken.

Of heb je dit bewust gedaan om me uit mijn kot te lokken en me te verplichten opnieuw twee dagen na elkaar te bloggen?

5 Comments:

At 12 oktober, 2007 07:36, Anonymous Anoniem said...

Mijn excuses. De enige reden die ik kan bedenken, is dat het nog maar 7u36 was, maar het blijft onvergeeflijk. Dit zal dan ook mijn laatste comment zijn. En 't is trouwens dokter Mabuse, met een 's'.

 
At 12 oktober, 2007 08:46, Anonymous Anoniem said...

op 't ministerie zijn ze d'r weer snel bij (waren alle kakpotten bezet?)

 
At 12 oktober, 2007 09:05, Anonymous Anoniem said...

rimba, is het ochtendkaksken gelukt vandaag?

 
At 12 oktober, 2007 10:10, Anonymous Anoniem said...

het is nu iets na 10 uur, hij zal bezig zijn denk ik

 
At 12 oktober, 2007 13:22, Anonymous Anoniem said...

blijkbaar zit hij nog op de pot

 

Een reactie posten

<< Home