zondag, september 16, 2007

Nessun wadde?

Opera is altijd een ver van mijn bed show geweest, maar af en toe, om de één of andere reden, bereikt er wel eens een nummer het grote publiek. Dit is wat gebeurde met de aria van "Nessun Dorma" van Puccini. Pavarotti bracht het in 1990 als herkenningslied voor de Wereldbeker voetbal in Italië. Is iedereen ondertussen al mee? Nee?

Drie maand geleden liep in Engeland een idool-achtige format. Een zekere Paul Potts, een GSM-verkoper met de uitstraling en de looks van een comatueuze kikker, had zich ingeschreven voor de audities en zou opera brengen. De jury, met aan het hoofd de alom gevreesde Simon Cowell (de man die Peter Evrard indertijd afbrak in World Idol), fronste al meteen de wenkbrauwen. En toen begon Paul Potts te zingen...

Man, man, man, wat volgde is iets wat je in je leven niet vaak zal zien. Er zijn ongetwijfeld al talloze blogs aan gewijd in Engeland, maar voor de Vlaamse lezers die het verhaal nog niet gehoord hebben, gelieve hier even te klikken voor het filmpje.

Let op Cowell waarvan bij de eerste noot reeds zijn mond openvalt en kijk vooral naar de bevallige Amanda Holden, actrice van beroep en in deze talentenjacht fungerend als jurylid. Huilend klaarkomen, ik kan haar reactie niet beter omschrijven.

En Paul Potts, de lelijke kikker, veranderde in prins en zou uiteindelijk de grote triomfator worden. In de finale zong hij een iets langere versie van de aria. Ook deze link wil ik jullie niet onthouden. En nu we toch bezig zijn, nog eens de ultieme versie, namelijk van Pavarotti zelf.

4 Comments:

At 16 september, 2007 21:59, Anonymous Anoniem said...

Geachte heer Rimbaloe,
Het is wederom dat ik met enige spijt u dien terecht te wijzen. Het posten van naaktfoto's van de de drie vrouwelijke idolen van mijn dochter is nog maar net verteerd of u pleegt plagiaat met een grote P.
Immers lees ik hier uw meest recente verhaal alsof ik het zelf aan u vertelde (jawel, het ter plaatse klaarkomen van het bevallige jurylid incluis) ter verlichting van uw poëtische muze.
Het zal u dan ook niet verbazen dat ik niets minder van u verwacht dan het delen van de inkomsten van het boek over uw blog. Mijn advocaten delen deze mening en zijn reeds de nodige berekeningen ter bepaling van het percentage aan het maken.
Teneinde mijn financiële toekomst te verzekeren kan ik echter niet anders doen dan u enerzijds te feliciteren met het steeds opnieuw prozaïsch verwoorden van uit het leven gegrepen anekdotes (aan uw eigen imaginatie of ervaring ontsproten dan wel plagiaat) doch anderzijds er bij u op aan te dringen de moed, muze en doorzetting te bewaren zodat uw blog nog een lang en vruchtbaar leven mag hebben. Een dagelijks bezoek aan dit adres is immers pas geslaagd bij een nieuw verhaal. Het verblijdt mij ten zeerste hieraan meegewerkt te kunnen hebben.
Kassa-kassa...

 
At 16 september, 2007 22:17, Blogger Rimbaloe said...

Allemaal goed en wel, maar tot enkele minuten geleden was de naam van het orgasmatische jurylid, met wie in gedachten, u hoogstwaarschijnlijk reeds meermaals de hand aan zichzelf geslagen hebt, u onbekend. Nu weet u tenminste dat u uw zaad verspilt aan de genaamde Amanda Holden.

Blij dat ik kon helpen :)

 
At 17 september, 2007 10:30, Anonymous Anoniem said...

ook ik heb een traantje moeten wegpinken... vooral omdat het zo puur
was!

 
At 17 september, 2007 16:56, Anonymous Anoniem said...

Even voor alle fans van Philippe Gilbert, hij is zopas geselecteerd voor deelname aan het WK.
Weer iets waar we met z'n allen kunnen naar uit kijken.

 

Een reactie posten

<< Home