zondag, september 09, 2007

Alles op zijn tijd

We gaan even 3 maanden terug in de tijd: na mijn mislukte recordpoging op de halve marathon heb ik hier plechtig beloofd mijn volgende aanval niet meer op voorhand aan te kondigen, maar er de maandag erop gewoon mee uit te pakken. Wel, vooruit met de geit.

Dit weekend vond in Nieuwpoort de Flanders Fields halve en volledige marathon plaats. Ideaal om nog eens een poging te ondernemen dacht ik zo bij mezelf. Lekker dicht bij uitvalsbasis Middelkerke en niet te vroeg op de ochtend.

Enige nadeel was dat mijn knie mij al een tijdje hinder bezorgt, hoewel ik hier tijdens het lopen zelf niet echt last van heb. Ik heb de laatste weken ook aanzienlijk minder getraind dan in april/mei, maar mijn basis is stukken beter, dus ik stond niet voor een onmogelijke taak. En het voornaamste van al was dat ik deze keer wel een ganse nacht heb kunnen doorslapen vóór de wedstrijd, dus vreemd genoeg geen 1 septembersyndroom.

Ik dus deze ochtend de wagen in richting Ramskapelle, deelgemeente van Nieuwpoort. De inschrijvingen werden gesloten om 10u, dus ik wou zeker niet opnieuw de "just in time" stress meemaken. Toch was het weer van dat: doordat ik niet exact wist in welke straat ik moest zijn, draaide de GPS zot. Bovendien waren er wegenwerken in Nieuwpoort en werd ik via een omleiding weggestuurd. Ondertussen tikte de klok ongenadig verder.

Plots zag ik echter in de verte allemaal tenten en een heleboel volk. Oef, toch nog op tijd. Nu nog snel ergens een parkeerplaats vinden en me dan in extremis inschrijven. Om 9u53 was ik aan de tenten. Ruimschoots op tijd dus... om te ontdekken dat ik op de verkeerde plaats zat: een of andere family happening. Help!

En als jullie denken dat het verhaal hier eindigt, wel, dan hebben jullie het verkeerd. Kom morgen gerust nog eens opnieuw lezen...

3 Comments:

At 10 september, 2007 09:12, Anonymous Anoniem said...

Nu wordt het pas spannend. Nog niks tegen de bril zeggen hé.

 
At 10 september, 2007 10:34, Anonymous Anoniem said...

je zat in het verkeerde gat ,zoals altijd

 
At 10 september, 2007 11:03, Anonymous Anoniem said...

laat diareeken maar komen...

 

Een reactie posten

<< Home