woensdag, april 02, 2008

a man with a plan (deel 1)

Stel, je bent op zoek naar een handtekening van Tom Boonen net in de week dat de driedaagse van De Panne aan de gang is. Stel bovendien dat je gratis kan logeren in Middelkerke, startplaats van de eerste etappe. Wat doe je dan? Als eerste aan de bus van Quick Step gaan staan zeker die ochtend?

Dat was mijn plan althans. Maar plannen hebben soms nogal de neiging te wijzigen en ik had gelezen dat de ploeg die nacht in een hotel in Oudenburg (pakweg 15 km verder) logeerde. Dus in plaats van tussen een bende zestienjarige groupies te gaan postvatten aan een bus, had ik beslist naar het hotel te rijden en daar de renners op te wachten zonder stress.

Dus ik had mijn wekker gezet om 8 uur 's ochtends, op zich niet echt vroeg, maar anders overslaap ik mij toch. De wekker gaat af, ik spring uit bed, was me, ontbijt rustig en kruip tenslotte in de wagen richting Oudenburg. Ondertussen is het bijna 9 uur, massa's tijd, de renners zullen zich pas om 10 uur ten vroegste richting startplaats begeven. Ik luister naar het radionieuws waar ze echter zeggen dat het al 10 uur is. Wablieft, 10 uur???? Aprilgrap of wat? Nee dus, het was ondergetekende die vergeten was zijn wekker op zomeruur te zetten. Het begint te regenen...

Ik geef dus gas bij, verkeersboetes zijn op dit ogenblik niet van tel, ik heb immers een missie. Echter, in Oudenburg zijn blijkbaar nogal wat wegenwerken aan de gang en uiteindelijk kost het me 40 minuten om het hotel te bereiken. De hemel klaart terug open. Ik rij de parking op, trui reeds in de handen en rara, wie staat daar net klaar om in de bus te stappen?

Niemand, echt waar, helemaal niemand. De ploeg was reeds vertrokken. Leuk, gemoed weer onder het vriespunt. Waarom was ik niet op de dijk in Middelkerke gaan postvatten? Misschien had ik in de massa geen handtekening kunnen versieren, maar ik had dan toch tenminste een eerlijke kans gehad. Nu had ik het verpest door mijn eigen stomme fout.

Maar het is nog niet te laat. Ik moet me naar de start begeven. Ik heb nog een uur tijd om de weg terug af te leggen, wagen te parkeren en startplaats te bereiken. Fluitje van een cent.

Morgen meer hierover in deel 2.

13 Comments:

At 03 april, 2008 07:23, Anonymous Anoniem said...

Blijkbaar door al dat gedoe ook geen tijd gehad om het nieuws over Frank te volgen. Of is je interesse voorbij? Dat valt me van je tegen, Rimbaloe.

 
At 03 april, 2008 10:27, Anonymous Anoniem said...

Dat artikel van VDB stond in het Laagste Nieuws, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.

 
At 03 april, 2008 12:04, Anonymous Anoniem said...

Ik heb het voorspeld hé,stress slapeloze nachten en ... nog steeds geen handtekening.
En gezien zijn opgave van vandaag.
Het ziet er helemaal niet goed uit !

 
At 03 april, 2008 12:10, Anonymous Anoniem said...

jaja Rimbaloeken, je krijgt niet altijd wat je wil he :)

 
At 03 april, 2008 12:18, Anonymous Anoniem said...

Eén ding is zeker, VDB zal nooit op dat truitje moeten tekenen.
Het was gisteren wel grappig in de driedaagse, de drie koplopers dachten dat het een ronde minder was, en maar geven .. hi hi

 
At 03 april, 2008 12:20, Anonymous Anoniem said...

Wedden dat er geen deel 2 volgt?

 
At 03 april, 2008 12:22, Anonymous Anoniem said...

Die Gianni Meersman is wel een mooi manneken zeg, 't zit daar blijkbaar in de ploeg.

 
At 03 april, 2008 12:41, Anonymous Anoniem said...

heb net Rimbaloe aan de lijn gehad. Hij heeft zich verschalkt in het hotel van Quick Step. Blijkbaar zelfs op het toilet van Boonen. Deze laatste krijgt werkelijk het schijt van het gedrag van rimbaloe. Dat is dan ook wat rimbaloe verhoopte, maar Boonen wil niet naar het toilet gaan. Hopelijk laat Rimbaloe nu niet op zijn kop kakken. Hahaha

 
At 03 april, 2008 12:44, Anonymous Anoniem said...

Boonen piest liever in de zee.

 
At 03 april, 2008 16:01, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe zit momenteel opgesloten in het toilet van het hotel. De Securiti heeft de deur vast gedaan zodat Boonen rustig zijn persconferentie kan geven.Wanneer hij zal vrijgelaten worden is nog niet geweten.
Wordt vervolgd ...

 
At 03 april, 2008 16:16, Anonymous Anoniem said...

Gelukkig lagen er enkele leuke boekskes op de WC en dus hoor je Rimbaloe niet klagen

 
At 03 april, 2008 16:19, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe is opgepakt, en wie komt hij daar tegen ... jawel zijn leeftijdsgenoot VDB.
Morgen komen we alles te weten in deel 2 !

 
At 03 april, 2008 16:25, Anonymous Anoniem said...

Grote bagare op het commisariaat.
VDB wil tekenen op de trui maar natuurlijk geeft Rimba geen toestemming, eerst wereldkampioen worden beweert hij.
Wordt vervolgd.

 

Een reactie posten

<< Home