zaterdag, februari 17, 2007

Lichaam vs Geest

Ik ben jaloers op al wie zich de vorige weken grieperig gevoeld heeft. Ze zijn er immers ondertussen ongetwijfeld van verlost. Bij ons is het momenteel catastrofaal. Jongste sinds eergisteren ziek, oudste gisteren gecrasht en deze ochtend wakker geworden van gorgelende vrouw die boven het toilet hing. Het feit dat ik gisteren verbannen ben naar de kinderslaapkamer en in een bed van amper 1m60 lengte diende te slapen had er ook al niet veel goed aan gedaan.

Resultaat: geradbraakt wakker geworden in een huis doordrongen van de bacillen. Daarnet ook mijn moeder aan de lijn gehad die doodziek in bed ligt met dezelfde symptonen. De komende drie dagen ga ik daar slapen...

Het zit op dit moment ook in mijn lijf en nu wordt het een zaak van overleven. Survival of the fittest. En wat Carnaval betreft heiligt het doel de middelen. Een perdolan suppo langs vanachter, een aspegic en motilium langs vanvoor en ik blijf dit ritueel om de enkele uren herhalen. Preventief handelen noemen ze dat.

Nu maar hopen dat onze stikster nog gezond is of we hebben niks niemendal kostuum morgen...

2 Comments:

At 17 februari, 2007 13:34, Anonymous Anoniem said...

Hopelijk zet je het niet over op pleksken, daar ga ik blijven slapen.

 
At 17 februari, 2007 17:08, Anonymous Anoniem said...

Den boel goed ontsmetten das het beste medicament. Alcohol dus!

 

Een reactie posten

<< Home