dinsdag, oktober 24, 2006

De trein is altijd een beetje reizen

Ik weet het nu wel zeker: dins-dag is de wekelijkse topdag voor de nationale spoorwegen. Maandag en vrijdag nemen nogal wat mensen een verlengd weekend, woensdag zijn de part time moeders thuis, donderdag is een dag die men eigenlijk beter afschaft en dinsdag gaat iedereen met de trein naar het werk. Gevolg, ikke deze ochtend om 8 uur weer geen plaats op de parking van mijn station. Hallooooo, ik heb een abonnement. Moet ik misschien om 6 uur al naar het werk vertrekken? "Gelukkig" had mijn trein vertraging vandaag. Ze kondigen dat dan steeds zo mooi en duidelijk aan: "de trein met bestemming Brussel van 8u17 heeft om 8u22 een vermoedelijke vertraging van 5 minuten en zal dus hoogstwaarschijnlijk binnen 10 à 15 minuten nog niet ter plaatse zijn." Eerlijk is eerlijk, over het algemeen kunnen we de laatste jaren nochtans niet echt klagen over de vertrektijden van onze treinen, maar laat een sneeuwbui of een hittegolf passeren en er knappen gegarandeerd enkele kabels. De laatste twee dagen kregen we te maken met wind en buien en toeval of niet... ook vertragingen. Het treinpersoneel blijft echter steeds vriendelijk; je kan een attestje bekomen voor je werkgever, en ze melden je ook wat de reden is van de vertraging. Vandaag was het omdat een andere trein te laat aangekomen was in Gent Sint-Pieters, vertrekstation. Waarschijnlijk zich overslapen. Een totaal belachelijk excuus als je het mij vraagt. De trein is altijd een beetje reizen, tracht dan tenminste de passagiers wat te plezieren: "De trein heeft vertraging omdat de machinist en de controleur in 1ste klasse aan het stoeien waren in het rangeerstation. De controleur (van het vrouwelijke geslacht) ligt nog na te genieten en u zal bijgevolg geen ticketcontrole krijgen. Eerste klasse wordt bij deze gedegradeerd en is voor iedereen toegankelijk" Over p(r)ikactie gesproken.

1 Comments:

At 27 oktober, 2006 08:37, Anonymous Anoniem said...

Sta een beetje vroeger op, hé maat. Als je, zoals ik, de trein neemt om 6u33, heb je daar nooit problemen mee.

 

Een reactie posten

<< Home