zondag, oktober 15, 2006

The sky is the limit

Ik ben nu ongeveer drie weken aan het blog-gen (zou dat woord trouwens al in de Van Daele staan). Hoog tijd dus om eens te kijken hoeveel mensen er lezen. Ik heb deze URL naar een groot deel van mijn adresboek doorgemaild en ook op het werk naar enkele mensen. Pakweg 80 in totaal. Gisteren heeft iemand voor mij reclame gemaakt op een forum. Verder heb ik nog niets ondernomen (dat volgt binnenkort).
Wonder boven wonder ben ik er woens-dagavond in geslaagd een teller te koppelen aan mijn site. Statistiek was nooit mijn beste vak, maar de resultaten kan ik gelukkig nog net ontleden. Van donderdag tot zaterdag hebben zich 115 (waarvan 30 dankzij dat forumberichtje gisteren) unieke bezoekers aangemeld. Een unieke bezoeker is iemand die minstens een uur niet opnieuw naar de site geweest is. Dus een refresh van de pagina wordt niet opgenomen in de statistieken. Van die 115 personen zijn er bovendien slechts een tiental die als "terugkerende bezoeker" bestempeld worden, dus die ooit al eens een kijkje komen nemen zijn. Twee bemerkingen: mensen die ik niet ken, beginnen geleidelijk ook mijn blog te lezen, maar anderzijds zijn er nog te weinig hard core users, dus die er een gewoonte van maken elke dag te lezen. Toch ben ik uiteraard blij met deze resultaten op zulke korte tijd. Het kan echter altijd beter. We zullen de marketingmachine eens in gang zetten; op internet is de sky immers de limit. Ik wens bij deze dan ook een oproep te doen: Lezers aller landen, verenigt u en maakt propaganda voor dezen blog.
Als ik aan 500 vaste bezoekers kom, organiseer ik maandelijks een gratis wedstrijd en als ik aan 1000 bezoekers kom, geef ik een vat. Als ik aan 5000 bezoekers kom, maak ik jullie allemaal gratis lid van de Vlaamse Olga Urashova (zie expeditie Robinson en artikel "Moet er nog zand zijn" in deze blog) fanclub. Ik, als huidig voorzitter en enig lid, geniet bij deze uiteraard speciale privileges (meer info hierover uiteraard als de teller op 5000 staat).