vrijdag, oktober 13, 2006

Verboden parkeren

Ik heb in heel mijn leven nog nooit een snelheids-overtreding begaan, althans toch niet met de wagen. Wat ik echter al lang niet meer op één hand kan tellen, zijn mijn parkeerboetes. Zoals elke goede Belg vergeet ik ze ook steeds te betalen, in de hoop dat ze in de administratie verloren gaan. Uiteraard is dit ijdele hoop. Enkele maanden na datum, wanneer je die boete allang vergeten bent, krijg je een aanmaning in de bus. Een hoop frustratie erbij en de dreiging dat indien je binnen de veertien dagen niet betaalt, een advocaat zal aangesteld worden die op zijn beurt een gerechtsdeurwaarder zal mandateren. Uiteindelijk betaal je na een tijd dan toch je derde aanmaning. De parking van het treinstation waar ik dagelijks opstap, is sinds een tweetal jaar betalend. Dat grapje kost 15 EUR per maand, om uiteindelijk op een parking te mogen staan, waarvan de helft niet eens geasfalteerd is en waar je over de hele lengte het risico loopt in de afgrond te rijden (zie vorige week in uw favoriete blog). Gisteren had ik me overslapen, dat overkomt me wel eens vaker. Ik haast me naar het station en merk dat er geen plaats meer is. Daar sta je dan met je maandticket mooi achter je voorruit. Joepie, in de straat naast het station is onverhoopt nog een plaatsje vrij. Je merkt echter dat je je schijf moet zetten. Shit, je trein gaat vertrekken. Je zet je schijf op goed geluk, maar uiteraard gok je op het verkeerde uur. Maar wacht, misschien komen ze vandaag niet controleren. Wrong guess: uw vriend de parkeerwachter is elke dag op post, weer of geen weer. De gemeente besteedt die controle uit aan een privé bedrijf. Vorige week, net vóór de verkiezingen, toeval of niet, kregen alle chauffeurs met een geldig ticket een briefje onder hun voorruit: "proficiat, u heeft een geldig parkeerbewijs en neemt deel aan een gratis tombola". Het krabbiljet dat erbij zat was uiteraard allang verdwenen. Zouden ze als je je prijs niet komt innen ook een aanmaning sturen?

2 Comments:

At 14 oktober, 2006 12:23, Anonymous Anoniem said...

gelieve de artikels af te werken voor 22u; mijn dagschema ligt volledig overhoop indien er niets nieuws te lezen is rond 21u

 
At 23 oktober, 2006 09:03, Anonymous Anoniem said...

Als ik me niet vergis hebben ze u enkele jaren geleden zelfs ne keer getakeld...

 

Een reactie posten

<< Home