woensdag, oktober 18, 2006

Ad fundum (hik)

Je ziet ze in de grootsteden momenteel weer overal lopen: een naar mosterd en ketchup stinkende bende die vrolijk zingt dat ze vuile schachten zijn. Inderdaad, op alle universiteiten en hogescholen is het academiejaar weer in gang geschoten en de studenten-dopen komen eraan. Ik heb indertijd ook dit ritueel ondergaan, meer dan 1 keer zelfs. Als je er achteraf aan terugdenkt is het best wel een vuile boel, maar spijt? Geen seconde. Niet dat ik vandaag nog leuke dingen zou willen doen zoals mijn onderbroek laten uittrekken terwijl ik mijn jeans nog aanheb, poedelnaakt passages uit een sexboekje voorlezen terwijl er 40 man op staat te kijken en een rondborstige dame ondertussen de op mijn billen gesmeerde choco moet aflikken, eerst 4 venten in mijn studentenklak laten urineren om ze dan meteen op mijn hoofd te zetten, mij laten bekogelen door mengsels van allerhande eetwaren die door de voedselinspectie enkel nog bij bepaalde illegale Chinese restaurants aangetroffen worden, enzovoort enzoverder. Maar, dat was allemaal best wel gezellig toen. De club waar ik steeds deel van uitmaakte was het AVSG, Het Aalsters Vrij Studentengenootschap. Dit groepeerde eigenlijk alles en iedereen van Aalst en omstreken die aan de VUB studeerde. In de jaren 80 en 90 floreerde het studentenleven en dus ook de clubs. Op pakweg 10 jaar is alles veel individu-alistischer geworden en liggen veel studentenkringen op hun gat. Zo ook het AVSG. Al enkele jaren dood. Als je op google de naam intypt kom je nog op wat oudere sites terecht zoals een studentenforum waar men zich afvraagt waar we heen zijn en, four crying out loud, zelfs Wikipedia. Het enige dat ons nog rest zijn onze herinneringen en ons jaarlijks weekend. We klampen ons vast aan onze kinderen, waarvan de eersten binnen een zestal jaar de VUB zullen binnensijpelen. Zij zijn het die het AVSG als een feniks uit zijn as zullen laten herrijzen. Zij zijn het die de klak zullen op hun hoofd zetten waar hun vaders net hun behoefte in gedaan hebben. Het beloven nog mooie tijden te worden voor het AVSG.

4 Comments:

At 18 oktober, 2006 21:41, Anonymous Anoniem said...

Nu gaat het toch over onderbroeken!!!

 
At 19 oktober, 2006 16:22, Anonymous Anoniem said...

ik durf al geen veronderstellingen meer te maken over wat het straks zal zijn

 
At 19 oktober, 2006 19:24, Anonymous Anoniem said...

Genoeg onderwerpen: zo is het nu op Amerikaanse scholen blijkbaar verboden om nog tikkertje te spelen; ging iemand de grootste verkoop allertijden doen van het schilderij in zijn bezit tot hij er met zijn elleboog in stoot (noemt het schilderij niet toevallig 'De dromm' ;-)),...

 
At 20 oktober, 2006 18:05, Anonymous Anoniem said...

Waarom meer als één keer gedoopt ? Als ik de verder uitleg lees, weet ik waarom .....

 

Een reactie posten

<< Home