dinsdag, oktober 17, 2006

Wanted: oerslasj!

Nu de laatste warme zonnestra-len langzaamaan verdwijnen en de bladeren echt wel van de bomen beginnen te vallen, wordt het stilaan tijd om de wintergarderobe boven te halen. Ikzelf ben eigenlijk al enkele jaren op zoek naar een goede winterpantoffel. Neenee, niet zomaar eentje, maar de enige echte oerslasj: de sloef der sloefen, de George Clooney der pantoffels, de Lien Van de Kelder der zoolverwarmers, de Monica Lewinski der teenfetisjisten (daar hoef ik geen tekening bij te maken zeker). Jaja, uiterst lichtvoetig en met een zacht laagje wol binnenin. Geen wonder dat dit model tijdens mijn jeugd ultrapopulair was. Bij ons thuis droegen we ze alleszins allemaal (behalve onze kat die daar principieel tegen was). Ik herinner me dat we altijd aan dat donkerbuin leren bandje aan het prutsen waren en het uit die gaatjes trokken. Dit gepruts luidde het einde in van de populariteit van deze pantoffel. Enkele jaren geleden heb ik echter nog een paar op de kop kunnen tikken tijdens een avondmarkt aan zee. Zoals je ziet op de foto zijn ook deze dringend aan vervanging toe. Sindsdien ben ik ze nergens meer tegengekomen. Eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ik ook niet echt veel moeite gedaan heb. Bij deze een oproep aan de mensheid: wie kan mij aan een (uiteraard nieuw) paar van deze sloefen helpen, maat 41? Als de bliksem mailen naar het vertrouwde adres rimbaloe@pandora.be. Mijn onnoemelijke dankbaarheid zal voor immer uw deel zijn.

3 Comments:

At 17 oktober, 2006 23:37, Anonymous Anoniem said...

The eighties are back!!!!!!!!!!!

 
At 18 oktober, 2006 15:32, Anonymous Anoniem said...

een artikel over een ring, een sloef ...
wat morgen: de onderbroek?

 
At 18 oktober, 2006 21:09, Anonymous Anoniem said...

ik heb er hier nog enen, en ik lig er dan nog onder ook.

JDB

 

Een reactie posten

<< Home