maandag, april 16, 2007

Klop eens op een treinbegeleider

Ik was van zin me deze ochtend eens goed lang te overslapen tot mijn collega me plots wakkerbelde. Hij stond in een stationnetje ergens in het zuiden van het land en alle treinen waren daar afgelast. Een serieuze streep door mijn rekening, want dit betekende dat ik me uit mijn bed diende te hijsen. En uiteraard, zoals verwacht geen vuiltje aan de lucht, geen seconde vertraging op mijn lijn.

De klootzak is er uiteindelijk doorgekomen rond 13 uur. In de namiddag besloten enkele andere zones ook deel te nemen aan de "spontane" staking, waardoor de avondspits volledig om zeep was en ik het dus ook kon schudden. Waarschijnlijk hebben ze dat spontaan beslist op een terrasje na enkele pinten.

Dames en heren, dit is het begin van het einde, we komen in een vicieuze cirkel terecht. Wees er maar zeker van dat tussen al die brave treinreizigers die vandaag niet tijdig thuis waren voor het avondeten, enkele potentiƫle tijdbommen zitten, die de eerste de beste gelegenheid zullen aangrijpen om eens goed op hun treinbegeleider zijn smikkel te kloppen, met nog meer stakingen tot gevolg.

't Is nochtans simpel, veel van die treinbegeleiders zijn als het ware vernepelingskes, simpele zielen met piepstemmetjes en zonder ballen aan hun lijf. Moest ik zat, werkloos of zonder ticket op een trein zitten en er komt mij zo iemand de les spellen, ik zou hem ook eens onder handen nemen. Moest er echter een kleerkast van een vent vol met tatoeages voor me staan, ik zou meteen mijn pamper aantrekken en braafjes doen wat hij me opdraagt (behalve als dit iets anaals betreft).

Hopelijk kan ik me morgen wel nog eens op mijn gemak overslapen.

5 Comments:

At 17 april, 2007 07:48, Anonymous Anoniem said...

Blijf rustig liggen vandaag, Rimbaloe. Staak ook maar eens een dagje. Ze gaan dat op uw werk graag hebben.

 
At 17 april, 2007 09:00, Anonymous Anoniem said...

Werkt rimbaloe misschien ook voor de overheid?

 
At 17 april, 2007 09:08, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe heeft in heel zijn leven nog niet gewerkt!

 
At 17 april, 2007 18:59, Anonymous Anoniem said...

Jawel! Twee keer, ongeveer twee seconden!

 
At 11 maart, 2008 19:17, Anonymous Anoniem said...

Ik durf wedden dat als jij dagelijks met agressie te maken hebt, dat je van de miserie gewoon je bed niet meer durft uit te komen.

Je hoeft geen treinbegeleider te zijn om dagelijks met agressie te maken te hebben want ik werk op de luchthaven en het is er even erg.

Ik categoriseer jou tot 'mannekes met grote mond tot als het zover is, zijn ze maar een scheet groot'.
Is echt jouw karakteristiek voor de volle 100 %.

Mvg

 

Een reactie posten

<< Home