dinsdag, oktober 31, 2006

Commercialloween

Tot pakweg 10 jaar geleden was er van Halloween in onze contreien nog niet veel te bespeuren. Sindsdien heeft de commercie echter haar intrede gedaan en kan je dus geen twee stappen meer zetten zonder over een pompoen te struikelen. De laatste week van oktober vind je ze plots in alle maten, geuren en kleuren. Behalve in mijn tuin. Ik dacht dit jaar eens slim te zijn en mijn eigen pompoenen te kweken. Dus in april een zaadje in wat potgrond gestopt tot er een mooi plantje uitkwam. Het probleem was dat ik het nadien wat verwaarloosde en pakweg 2 maand te laat in volle grond overgeplant heb. Gevolg: wel massa's bladeren (een overwoekering, onze kat is erin verdwaald en nooit meer weergekeerd) en zelfs bloemen, maar geen pompoenen meer. Nee, ik zeg het, allemaal commercie en we laten ons keer op keer vangen. Deze avond al drie jeugdbendes aan de deur gehad die me kwamen bedreigen met hun "trick or treat" gedoe. Het eerste groepje heb ik vriendelijk onze voorraad snoep meegegeven die al sinds vorige zomer over zijn versheidsdatum heen is. Eens zien of hun negenjarig darmstelsel daartegen bestand is. De tweede groep heb ik speels geantwoord dat ik met de trick genoegen nam. Toen werd het akelig stil, waarop ze vanzelf afdropen. De derde groep had ik al van ver zien aankomen. Het waren die twee ettertjes van enkele huizen verder die altijd belletje trek komen doen. Ik dus snel uit de kast zo een vals mes gehaald. Je weet wel, zo eentje dat je over je hoofd kan schuiven zodat het lijkt alsof je echt doorboord bent. Dan me in de gang neergelegd, het licht uit en zo de deur opengedaan al zieltogend. Nog nooit twee klein mannen zo snel weten weglopen en op hun moeder roepen. Mama, leg maar een propere onderbroek klaar. Ik zeg het u, Halloween is één grote propagandastunt van de waspoederfabricanten.

1 Comments:

At 01 november, 2006 12:59, Anonymous Anoniem said...

ik zoek nog steeds med standers om een anti-halloween actie groep op te richten.
zoals op mijn blog te lezen ben ik ook tegen halloween. maar dat in mindere woorden dan u.http://luisindepels.wordpress.com/2006/10/29/weg-met-halloween/

 

Een reactie posten

<< Home