donderdag, oktober 26, 2006

Joke heeft ballen aan haar lijf

De blogwereld staat op zijn kop. Joke Renneboog, een studente psychologie had in haar blog een redelijk recht voor de raap artikeltje geschreven over een plaatselijk Vlaams Belanger. Even citeren:
"Die jongen - een man is het nog helemaal niet - is een jaar ouder dan mij en zat vijf jaar geleden een jaartje hoger in mijn middelbare school. Ik heb er 5 jaar samen mee op de bus gezeten en ik woon ook al 11 jaar in dezelfde fijne (!) straat als hem. ‘t Was in den tijd een rasechte nerd met een brilletje en een groot aantal jeugdpuistjes. Een geluk dat hij nog redelijk goed kon voetballen of hij was jammer genoeg een gewillig pestslachtoffer geweest; allesbehalve een benijdenswaardig persoontje dus (...) Heden ten dage heeft hij dat brilletje gelaten voor wat het was en staat hij dus op de achterkant van het Vlaams Belang-foldertje arrogant te varkensogen, te blinken en - vooral - zuur te kijken."
De brave jongen kon er niet mee lachen en voelde zich diep gekwetst. Hoe zou je zelf zijn? Jarenlang moet je elke dag Biactol aan uw facade smeren, dan haal je plots in 1 verkiezing evenveel rode (bruine) bolletjes als er ooit op je gezicht gestaan hebben en in plaats van trots te zijn, komen ze je nog eens uitlachen ook. Hij diende dan maar officieel klacht in en Joke krijgt het nu allemaal op haar dak. OK, misschien is ze wat te direct geweest of wie weet zat er meer achter; een slecht afgelopen liefdesverhaal bijvoorbeeld. Was hij vroeger misschien heimelijk verliefd op Joke, maar te bang dat één van zijn puisten zou barsten als hij te dicht bij haar kwam? Wie zal het zeggen? Eén ding is echter zeker, Joke haar lezersaantallen schieten als een komeet de hoogte in. Op haar artikeltje werden zo maar eventjes reeds 303 comments geplaatst. Mijn record is 5, waarvan ik er dan nog 3 zelf geplaatst heb :)

6 Comments:

At 26 oktober, 2006 22:40, Anonymous Anoniem said...

oei, ik heb altijd gedacht dat Biact-Ol voor mijn aambeien was

 
At 27 oktober, 2006 09:23, Anonymous Anoniem said...

Je staat alvast tussen mijn feeds ;-)

Merci voor de positieve reactie ook.

 
At 27 oktober, 2006 10:07, Anonymous Anoniem said...

Rimbalu,

je bent nog veeeeeeeeel te braaf geweest.
Ik vind (in het geval van Joke dan)dat je je hand in eigen boezem zou moeten steken vooraleer je zoiets schrijft.Ik hoop echt voor haar dat ze die boezem heeft en mag gezien worden op straat. Rimba, kan jij aan haar foto geraken? Ik maak er dan wel iets moois van ;-)

JDB

 
At 27 oktober, 2006 12:04, Anonymous Anoniem said...

Voilà! we zitten al aan 4 comments

 
At 29 oktober, 2006 17:32, Anonymous Anoniem said...

Ben je zelf nog niet beroemd , je hebt dan toch al een reactie van een beroemdheid (Joke), en dat kan ook niet iedereen zeggen

 
At 29 oktober, 2006 21:22, Anonymous Anoniem said...

Jomme, heb je nog aambeien? Indien niet, dan heeft den Biactol zeker goed werk verricht.

 

Een reactie posten

<< Home