donderdag, maart 08, 2007

De onderkant van ons kattin

Enkele dagen geleden was ik ongewild getuige van een verkrachting. Toen ik eerder deze week 's ochtends de rolluiken van de badkamer omhoog deed, merkte ik een akelig tafereel op. Ik voel nog steeds de rillingen over mijn lichaam lopen als ik eraan terugdenk. Ik zag onze jonge kattin, amper 6 maand oud, in een liefdesspel verzonken. Lilo, want dat is haar naam, was ondanks haar gebrek aan ervaring, verwikkeld in een interessant triootje met twee volwassen katers uit de buurt. En maar tieren en krijsen, maar ondertussen haar toch lekker laten nemen. Zo van nee, nee, nee, nee, nee, allez dan 't is goed. En dit alles gebeurde op de horizontale balk van onze schommel, meer dan 2 meter boven de grond. Toen ik het venster opende en eens hard siste, schrokken beide katers zich een bult en donderden naar beneden. Lilo bleef echter rustig liggen met haar staart de lucht in. Sommige vrouwen zijn echt niet te onderschatten!

Hopelijk heeft ze ervan genoten, want het zal de eerste en enige keer geweest zijn. Deze avond heb ik haar naar de dierenarts gevoerd en morgen wordt ze gesterliseerd. Het zal weer een serieuze noot kosten, maar het is het waard. Ik wil immers niet het risico lopen met kittens te zitten die ik nergens kan plaatsen. En het asiel betekent in veel gevallen nog steeds het fatale spuitje.

En nu we toch met wijsheden aan het strooien zijn:
"Is de krolsheid in de kat, loopt ze graag te pronken met haar gat"
"Loopt de krolse kattin buiten, mag de kater ook eens spuiten"

6 Comments:

At 08 maart, 2007 23:13, Anonymous Anoniem said...

Bestaat er geen uitdrukking 'van de grond gaan'?
Ps:mocht de sterilisatie te laat zijn gebeurd en poes zwanger blijkt te zijn: ik wil een katje adopteren.

 
At 09 maart, 2007 07:43, Anonymous Anoniem said...

Ruilhandel is in, een nominetje voor een katje ? Waarom niet

 
At 09 maart, 2007 08:42, Anonymous Anoniem said...

rimbaloe, laat je poesje eens zien...

 
At 09 maart, 2007 10:30, Anonymous Anoniem said...

Is de kater op de schommel gekropen, dan zal hiet niet lang meer duren eer het van de poes haar billen zal lopen.

 
At 09 maart, 2007 11:08, Anonymous Anoniem said...

Wil de kater neuken, dan sluit je hem best niet op in de keuken.

 
At 12 maart, 2007 20:21, Anonymous Anoniem said...

wij mochten ook getuige zijn van zo een tafereeltje een tijd geleden, met dit verschil dat we een poos later met een nest van vijf kittens zaten! allemaal zwarte poezen nota bene...

 

Een reactie posten

<< Home