dinsdag, maart 20, 2007

(On)gezond trainen

De dagen beginnen stilaan goed te lengen en het geeft dan ook een leuk gevoel om ’s avonds van de trein te springen terwijl het nog klaar is. Binnenkort stappen we bovendien weer over op zomeruur en dan is het hek helemaal van de dam. Niets zal me dan nog kunnen tegenhouden om ’s avonds te gaan lopen. Mijn doelstelling om dit jaar 1000 loopkilometers te halen is al hopeloos voorbijgestreefd: ik was goed begonnen de eerste week van januari, maar sindsdien bleef het akelig stil.

Ik heb echter de oplossing gevonden: tijdens het werk onder de middag een klein uurtje lopen. Dat is zelfs dubbel voordelig voor wat betreft de kilootjes die nog moeten verdwijnen: enerzijds de verbrande calorieën en anderzijds is mijn hongergevoel na een inspanning niet om over naar huis te schrijven, zodat ik puur eet wat ik moet eten, ipv een dubbele portie plus een extra dessert binnen te spelen. Win/win…

Het nadeel is dat het misschien niet de meest gezonde omgeving is waar ik loop. Het is namelijk het Warandepark in Brussel, aan het Koninklijk Paleis en het Centraal Station. Voor wie er nog nooit geweest is, een mooie groene oase, omgeven door een waas van… walgelijke uitlaatgassen. Onder de middag wemelt het er nochtans van de joggers, waaronder enkele interessante vrouwelijke exemplaren. Niets zo goed om de motivatie op te krikken…

2 Comments:

At 21 maart, 2007 22:01, Anonymous Anoniem said...

De motivatie opkrikken? Er zullen wel andere dingen ook groeien zeker op zulk moment?

 
At 22 maart, 2007 10:46, Anonymous Anoniem said...

let ook op van de anders geaarden...

 

Een reactie posten

<< Home