woensdag, maart 14, 2007

Reünie

Wie vaak deze blog leest, zal wel al gemerkt hebben dat het hier regelmatig, om niet te zeggen constant, de platvloerse richting uitdraait. Ik laat heel vaak in mijn ziel kijken, maar slechts zelden in mijn hart. Het volgend verhaaltje is er eentje van de laatste categorie. Het gaat als volgt...

Ik heb in Aalst kleuterschool gelopen eind jaren 70 in de Hoveniersstraat, een heel klein schooltje, we zaten met amper 10 kindjes in de klas. Als ik vandaag naar die foto kijk, zijn er slechts twee klasgenootjes die ik nog ken, omdat we later nog samen schoolgelopen hebben. Eén van die twee is tot op heden nog steeds een heel goede vriend. Maar de rest? No idea. Ik vraag me soms wel af wat er van die blondine met het oranje kleed geworden is. Dat was toen al een stoot. Zou dit vandaag nog zo zijn? Of zou het een draak geworden zijn? Zou ze nog leven? Wie weet kennen we elkaar wel zonder onze voorgeschiedenis te beseffen.

Ergens in de loop van vorig jaar ben ik, via één of andere veilingssite, in contact geraakt met een collega-Aalst-Carnaval-verzamelaar. Sympathieke gast, in een vorig leven nog een muziekcarrière geambieerd, en vooral, Carnavalist met het hart op de juiste plaats. We mailden sindsdien geregeld, belden af en toe en zijn elkaar tijdens de Carnavaldagen enkele keren tegen het lijf gelopen. Vorige week echter, om God weet welke reden, mailt hij me plots met de vraag waar ik kleuterschool gelopen heb. Om een lang verhaal kort te maken, jullie weten toch al waar ik heen wil, bleek dat we verdorie klasgenootjes waren.

Dit zijn zo van die kleine faits divers die op zich onbenullig kunnen overkomen, maar voor mij toch hartverwarmend zijn.

Maar genoeg gezeverd, ik ben nadien eens beginnen nadenken en ben tot het besef gekomen dat deze persoon, hij leest deze blog dus als hij zelf wil mag hij zich bekend maken, mede verantwoordelijk is voor wie (of wat) ik vandaag geworden ben. Meer daarover morgen...

12 Comments:

At 14 maart, 2007 08:48, Anonymous Anoniem said...

Rimba,

Allez ik zal het ten mor bevestigen, ik ben Bart Marcoen, Rimbaloe-fan in hart en bloedvaten.

'k ben er nog altijd niet goed fan.

Die blonde stoot is Tina Cornand van op den Bolleweg, naar het schijnt heeft ze nog nachtmerries van jouw, de manier waarop jij vroeger naar de meisjes keek...

 
At 14 maart, 2007 10:07, Anonymous Anoniem said...

zo'n uniformken...schoin die karokens...

 
At 14 maart, 2007 10:08, Anonymous Anoniem said...

tina cornand, jij lekker beest

 
At 14 maart, 2007 11:31, Anonymous Anoniem said...

Tina, denk je nog aan mij ?
Tina, hou je nog van mij ?

Wim VDS

 
At 14 maart, 2007 11:40, Anonymous Anoniem said...

Rimbaloe, heb je dat sexy pakje nog ergens liggen in de kast?????

 
At 14 maart, 2007 14:26, Anonymous Anoniem said...

Als ik mij niet vergis, noemt de juf Wendy. Ik heb haar nog niet zo lang geleden nog eens gesproken. Ze ziet er nog steeds dezelfde uit, dat klein groen geruit ventje daarentegen...

 
At 14 maart, 2007 14:34, Anonymous Anoniem said...

hoe is het afgelopen met da kwisken?

 
At 14 maart, 2007 15:29, Anonymous Anoniem said...

Wendy was de dochter van Juffrouw Van Impe, ze zit helemaal links in het klimrek, benieuwd hoe ze er nu zou uitzien... Trouwens hoe zit het met die reünie ? Zou Juffrouw Van Impe daar nog les geven

 
At 14 maart, 2007 17:15, Anonymous Anoniem said...

da kwisken volgende week dinsdag deel 3. Hij speelt ze allemaal naar huis precies

 
At 16 maart, 2007 12:59, Anonymous Anoniem said...

Hallo Rimbaloe,

Hier met hete Tina, heb me altijd al afgevraagd hoe het met jouw zou zijn en nu vind ik je hier via-via. Wat was je vroeger een schatig ventje, jammer is daar niets meer van overgebleven.

Hete Tina
verloofd
getrouwd
gescheiden
gelukkig

 
At 16 maart, 2007 20:51, Anonymous Anoniem said...

lesbisch?

 
At 27 juni, 2008 21:27, Anonymous Anoniem said...

lap vind ik hie toch wel een oud klas en onruststokerke weer zekers loooool
Tina als ge me nog ken kem me u en tamara nog veel in de roller gezeten hehehe
rara wie ben ekik awel An vancutsem woonde in de gasthuistraat laat godver ne kee iet weten van u he want ben al u gegevens kwijt sinds ik getrouwd , gescheiden ,verloofd ,afgebold etc zen hehe msn is fanny_vancutsem@hotmail.com
kunne nog es lachen me de stoten van vroeger see ya

 

Een reactie posten

<< Home