zaterdag, mei 17, 2008

0476375694

Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst in jaren nog eens het Pierre Cornelisstadion betreden. De thuishaven van voetbalclub Eendracht Aalst, waar ik eind jaren 80 en het grootste deel van de jaren 90 zowat elke thuismatch gevolgd heb. Het bracht nogal wat herinneringen naar boven. We stonden onderaan de spionkop, en na al die jaren zijn de commentaren die de toeschouwers geven, nog steeds even spontaan als grappig. Jong en oud, ze doen allemaal mee. Naast ons stond er een ventje, pakweg tien jaar, die, toen iemand van de tegenstander viel, luidop, en in werkelijk plat Oilsjters riep: "Hey voeizen, kupt a e zwembad, ten kejje doar ewa goan in doiken" Folklore...

Een uur na de match liep dat ventje daar nog steeds rond, maar dan aan de arm van zijn moeder die hem voor het vuil van de straat verweet omdat hij niet meteen naar huis gekomen was. Deze keer sprak zij Oilsjters, hij was aan het snikken.

Eendracht Aalst heeft trouwens gewonnen. Zaterdag volgt de terugmatch in Woluwe voor een plaats in de halve finales van de eindronde. Ik zal er niet bij zijn deze keer, wegens op reis naar zonniger oorden.

Mijn vraag luidt dan ook even simpel als oprecht: wie kan me zaterdagavond 17 mei op de hoogte houden van het matchverloop (forum http://www.iendracht.be/)? Een smsje bij eventuele goals volstaat al. En volgende week is er ook nog zoiets als halve finales playoffs basket met Okapi Aalstar. Ook daar doe ik een beroep op de sympathieksten onder jullie.

Wie mijn GSMnr misbruikt, de wraak der goden zal op u nederdalen. Wie mij echter helpt, zal beloond worden met Tunesische Dinars, als ik ze tenminste het land uitkrijg. Mijn Tunesische Dinaressen*, die ga ik denk ik allemaal ter plaatse opgebruiken.

*dat grapje is gepikt van een collega.

4 Comments:

At 19 mei, 2008 16:19, Anonymous Anoniem said...

En hoe Philippe het er vanaf brengt in de Tour de Lorraine kan u precies weer geen reet schelen.

 
At 20 mei, 2008 20:55, Anonymous Anoniem said...

reet ... klikt als ...

 
At 21 mei, 2008 14:18, Anonymous Anoniem said...

't is stillekens

 
At 22 mei, 2008 13:22, Anonymous Anoniem said...

gilberken heeft de mazelen

 

Een reactie posten

<< Home