dinsdag, mei 13, 2008

Joggen

Deze tijd van het jaar duiken ze weer overal op: de joggers. In het Warandepark in Brussel zie je dezer dagen een surrealistisch schouwspel: klein, groot, dik, dun, in alle maten en gewichten, doch niet degene die je kunnen bekoren. Met de zomer in het vooruitzicht wil iedereen een maatje kwijtspelen. Je kan je uiteraard afvragen of middagtemperaturen van 30 graden in de schaduw en het meest vervuilde stukje groen van het land hier de beste omstandigheden voor zijn, maar dit geheel terzijde, ik loop er immers ook tussen.

Wie vaak gaat joggen, kent de universele taal: steeds aan de rechterkant van de weg lopen, en naar elke persoon die je kruist, even de linkerhand opsteken, gecombineerd met een knikje, een "yo" of een "ie". En zelfs al zit je stikkapot, toch ga je dat nooit laten merken. Je gaat integendeel terug je kadans zoeken, ook al ben je aan het afzien als de beesten. En tijdens de "yo" taxeer je die andere, en kom je tot de constatatie dat jij beter bent dan hem, althans dat prent je jezelf in.

Een tijdje geleden was ik aan het lopen langs de Dender, en probeerde ik wat op mijn armbeweging te letten. Het probleem is dan echter dat je de neiging hebt te overdrijven en op een ietwat zjanetterige manier met de armpjes begint te zwaaien. Plots word ik voorbijgereden door een fietser die me nog snel toeroept dat ik een mooie stijl heb. Ofwel meende hij het, ofwel was het een homo, maar dan zou hij en passant wel eens op mijn achterste getikt hebben, ofwel was hij mij simpelweg aan het uitlachen.

Waarschijnlijk een combinatie van de drie.

12 Comments:

At 14 mei, 2008 07:24, Anonymous Anoniem said...

Ik was je aan het uitlachen. Meer moet je er echt niet achter zoeken.

 
At 14 mei, 2008 09:08, Anonymous Anoniem said...

Neenee, hij had echt een goede stijl

 
At 14 mei, 2008 09:08, Anonymous Anoniem said...

Ik ben God niet

 
At 14 mei, 2008 09:52, Anonymous Anoniem said...

neen, ollie is ne god...

 
At 14 mei, 2008 09:53, Anonymous Anoniem said...

naar ik zopas vernomen heb zou rimbaloe deze middag in het warandepark lopen...kom een kijkje nemen naar zijn mooie stijl.

 
At 14 mei, 2008 13:41, Anonymous Anoniem said...

veel lekkere wijven met lange benen gezien in het park daarstraks, maar geen rimbaloe

 
At 14 mei, 2008 21:11, Anonymous Anoniem said...

Tijdens een intense sportprestatie kom je jezelf wel eens tegen...

 
At 14 mei, 2008 21:11, Anonymous Anoniem said...

om 13U41 zat hij reeds in de doche met mij

patrick

 
At 15 mei, 2008 14:19, Anonymous Anoniem said...

zjannetten, homo's ... tijd om het nog eens over echte venten te hebben denk ik, zoals Gilberken (die trouwens knap derde werd zondag).

 
At 15 mei, 2008 15:50, Anonymous Anoniem said...

gilberken, de vast vriend van vdb

 
At 15 mei, 2008 15:50, Anonymous Anoniem said...

gilberken, de vast vriend van vdb

 
At 16 mei, 2008 11:39, Anonymous Anoniem said...

lekker met z'n vieren

 

Een reactie posten

<< Home