woensdag, januari 24, 2007

De stal uitmesten

Patrick Lefevere is een foefelaar. Ik heb het altijd al gedacht en nu weet ik het zeker. De bom die gisteren gebarsten is, blijkt slechts het topje van de ijsberg. Daarstraks stond ik op café met iemand die anoniem wenst te blijven. Een onbekende vriend van hem kende de kuisvrouw van de onthaalmoeder van de kinderen van de buurvrouw van Patrick Lefevere. En die dame is van veel zaken op de hoogte. Ik geloof dan ook mijn bronnen als ze zeggen dat ze niet 100%, maar 200% zeker zijn van hun verhaal.

Naast de hele dopinghetze heeft Lefevere nog meer op zijn geweten. De ploegbus van Quickstep zou ingericht zijn met geld van de Belgische marine en bij Lefevere thuis hangt het gestolen paneel van de Rechtvaardige Rechters aan de muur. Hij verhinderde ook dat Tom Boonen een persconferentie zou geven waar hij zou verklaren dat hij Lore verlaten heeft voor Justine Henin, die hij in Monaco innig leerde kennen. Wat ook als een bom zal inslaan is het feit dat Patrick Lefevere en Jean Marie Dedecker onder één hoedje spelen en binnenkort samen een rechtse partij zullen oprichten.

Nogmaals, ik hecht geloof aan de verklaringen van mijn anonieme getuige. Hij wou eerst niet praten en het heeft mij veel moeite gekost om hem te overtuigen. Pas na 10 pinten gingen de lippen van elkaar. En het verhaal nam steeds groteskere proporties aan. Lefevere zou ook de man zijn die achter de roze balletten en de bende van Nijvel zit. De moord op Andre Cools zou er op zijn bevel gekomen zijn en hij zou oorspronkelijk de piloot geweest zijn van één van de vliegtuigen die zich in het WTC boorden.

Waar het Laatste Nieuws zich momenteel aan waagt is op zijn minst risicovol te noemen. Het lijkt nogal gemakkelijk je op anonieme getuigen te baseren, zeggen dat je niets kan bewijzen, maar dat je 100% zeker bent van de geloofwaardigheid van je bronnen. Het zal alleszins een recordoplage opgeleverd hebben. Als Lefevere effectief schuldig is, dan zijn er andere manieren om dit bloot te leggen. Hoe het nu gebeurd is, is zwaar onder de gordel gespeeld en lijkt meer op een afrekening. On the other hand, als hij alle beschuldigingen kan weerleggen, dan hoop ik dat de krant goed verzekerd is tegen alle rechtszaken die ze als een boomerang in de smikkel zal geworpen krijgen.

Er is wederom slechts één grote verliezer: de wielersport in het algemeen. Mokerslag na mokerslag. What's next?

5 Comments:

At 25 januari, 2007 07:48, Anonymous Anoniem said...

Het verbaast met dat HLN nog niet opgemerkt heeft dat Lefevere in Londen was toen Alexander Litvinenko vergiftigd werd...

 
At 25 januari, 2007 14:08, Anonymous Anoniem said...

alle toch zou diene daar ook iets mee temaken hebben?

ah doping word bij iedereen gebruikt,vroeger nog meer dan nu denk ik!
wie denkt dat eddy merxks nooit iets genomen heeft??

ah museeuw wou zijn carriere in schoonheid eindigen waarom ook niet??
uit bronnen weet ik zelf dat museeuw ne goeie zanger was als hij klein was,die zelf nog bij mijn meter komen zingen heeft!

ah ja dit is de tijd waarin we nu leven!!wat kunnen wij eraan veranderen niets gewoon.

 
At 25 januari, 2007 14:12, Anonymous Anoniem said...

ah mensen nog een nieuwtje,alle neen ik mag dit hier al niet zeggen zeker,ik zou beter mijn eigen blog beginnen!
maar mijn goeie vriend rimba heeft mij toch gezegd om dit zeker niet te doen!
ben ik dan zo slecht rimbake,
geef mij 24u om van gedachten te veranderen!
weet iets schoon over prins Filip

 
At 25 januari, 2007 14:17, Anonymous Anoniem said...

de kat van mijnen buurman wist mij ook nog te vertellen dat in de living van lefevre het ontbrekende paneel van 't lam gods hing.

jongens jongens, ik ben al lang gestopt met al die cowboyverhalen van Het Laagste Nieuws te volgen. ge kunt die krant meer en meer gaan klasseren bij pulpkrantjes zoals Blik, story enz

T.

 
At 25 januari, 2007 14:35, Anonymous Anoniem said...

moet ge daarvoor anoniem zijn om zo iets te komen zeggen?
over wat mogen we dan eigenlijk wel nog iets zeggen?

 

Een reactie posten

<< Home