dinsdag, maart 27, 2007

Mijn Ronde

Leif Hoste en Tom Boonen temmen de Muur van Geraardsbergen, een beeld uit de Ronde Van Vlaanderen van vorig jaar (foto www.rvv.be). Morgen ga ik een poging doen diezelfde Muur te beklimmen. Wie me ter plaatse wil komen uitlachen maakt een grote kans te slagen in zijn opzet. Fietsen is immers niet mijn sport, althans niet actief. Twee jaar geleden heb ik me een nieuwe fiets gekocht, zo een hybride model, zonder overbodige balast als dynamo en lichten, spatborden en bagagerek. Een zadel staat er gelukkig wel op, doch het is nog niet vaak besprongen dus mijn fietsconditie is nihil. Ik heb het daarnet even gecontroleerd, de teller staat op een fantastische 82 km...

Op zijn minst een redelijke uitdaging. Van hier tot Geraardsbergen is het langs de Dender reeds meer dan 20 km, dus de kans is groot dat ik nog vóór het bergop gaat al met mijn tong over het stuur hang.

Alleszins, morgennamiddag heb ik speciaal verlof genomen. Een stevige maaltijd, vervolgens de adrenaline langzaam oppompen door op TV naar Dwars door Vlaanderen te kijken en dan mijn stalen ros van stal halen.

Factoren buiten mijn wil om die de missie kunnen verstoren:
- regen
- mijn banden zijn leeggelopen... waar is die verdomde fietspomp?
- ik mis een bocht en rij de Dender in
- ik val na de middag in slaap in de zetel
- stressdiarree doet mijn weerstand breken
- gemakzucht, het seizoen is nog lang
- ik blijf plakken in de ijsjeszaak halverwege het traject
- mijn voorwiel blijft hangen in een verdomde put veroorzaakt door die kasseistelende souvenirjagers
- ik moet thuisblijven van mijn vrouw
- ...

6 Comments:

At 27 maart, 2007 23:39, Anonymous Anoniem said...

Je weet toch dat we je zonder foto's nooit gaan geloven?

 
At 28 maart, 2007 07:25, Anonymous Anoniem said...

Ik zal geen foto's nodig hebben om te geloven dat hij niet boven geraakt is...

 
At 28 maart, 2007 08:46, Anonymous Anoniem said...

rimbaloe,
morgennamiddag is er een plaatselijke koers die over de steentjes zal rijden, als ge snel zijt kunt ge nog inschrijven...

 
At 28 maart, 2007 09:10, Anonymous Anoniem said...

alles is goed om niet te moeten werken zekers. In alle geval veel chance. IK heb het ooit ook eens geprobeerd...

 
At 28 maart, 2007 11:23, Anonymous Anoniem said...

Ik heb ook eerder realistische verwachtingen, maar als het een troost mag zijn, dit stukje was grappig geschreven. Ik heb net met Lora gebeld, het laatste argument kan je alvast niet gebruiken...

 
At 28 maart, 2007 13:01, Blogger pierre du coin said...

Amaai rimbaloe, ik moet het u toegeven je gaat een uitdaging niet uit de weg. Geen fietservaring en meteen de muur.

 

Een reactie posten

<< Home