maandag, mei 21, 2007

Bedriegers!

Wie me een beetje kent, weet dat ik vanalles verzamel. Daaronder ook truitjes van wielrenners en voetballers. Ebay is op dat vlak werkelijk een godsgeschenk. Maar af en toe kom je ook een bedrieger tegen die zijn leugens zelf nog lijkt te geloven ook.

Wat betreft voetbaltruitjes is mijn verzameling redelijk simpel: Eendracht Aalst en de Rode Duivels. Bij deze laatsten vooral dan de truien die de ploeg droeg tijdens de EK en WK eindrondes (kwestie van niet teveel werk te hebben).

Op Ebay heb ik enkele zoekfuncties geïnstalleerd en zo kwam ik recent toevallig op volgende trui uit: een shirt van de Nederlandse nationale ploeg van een WK kwalificatiematch tegen België.




Mooi truitje, ware het niet dat het van de Hollanders is. Maar wat me echt stoort is dat de verkoper het aanbiedt als zijnde een "Match Worn Holland vs Belgium Shirt".

Klein detail: er staat geen rugnummer op. Waarschijnlijk tijdens de match door de inspanning weggezweet. Tweede belangrijk detail: het is een maat XXL. Ik ken geen enkele international die ten tijde van zijn carrière zulke grote maat droeg. Zelfs onze goede vriend Ollie zou dit shirt kunnen gebruiken als slaapkleed.

1 Comments:

At 25 september, 2007 13:27, Anonymous Anoniem said...

Geachte verzamelaar,

De vlaggetjes die het Nederlands elftal gebruikt, zijn pas ingevoerd vanaf 2000. In 1998 (alleen het WK) hebben ze tekst gebruikt. Darvoor niets. Dit misschien voor de volgende keer.

Met vriendelijke groet,

Een 'Hollander'

 

Een reactie posten

<< Home